Kompetencja komunikacyjna menedżera jako czynnik skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem

Main Article Content

Krystyna Krzyżanowska

Abstrakt

W artykule przedstawiono koncepcje komunikacji, formy komunikacji, komunikację werbalną i niewerbalną w przedsiębiorstwie. Decydują o efektywnym zarządzaniu firmą. Zarządzanie procesem komunikacji w firmie wymaga: rozpoznania barier w skutecznej komunikacji i znalezienia sposobów ich pokonania. Bardzo przydatne w tej dziedzinie są umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych, wysyłania sygnałów werbalnych zgodnych z sygnałami niewerbalnymi oraz umiejętność aktywnego słuchania i odczytywania informacji zwrotnej.

Article Details

Jak cytować
Krzyżanowska, K. (2004). Kompetencja komunikacyjna menedżera jako czynnik skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (52), 33–45. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2004.52.3
Bibliografia

Boland H. 1995. Podstawy komunikowania w doradztwie. Poznań: Wydawnictwo CDiEwR.

Burakowski K. 199. Komunikowanie społeczne. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Obrony Narodowej.

Cenker E. M. 2002. Negocjacje. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania.

Dąbrowski P.J. 1991. Praktyczna teoria negocjacji. Warszawa: Wydawnictwo Sorbog.

Filipiak M. 2003. HOMO COMMUNICANS - wprowadzenie do teorii masowego komunikowania. Lublin: Wydawnictwo UMCS.

Głodowski W. 2001. Komunikowanie interpersonalne. Warszawa: Wydawnictwo HANSA COMMUNICATION.

Goban-Klas T. 1997. Public relations. Warszawa: Wydawnictwo Business Press.

Hamer H. 2004. Perfekcyjne wystąpienie publiczne. w: (red.) J. Przychodzeń, Roczniki Katedry Nauk Humanistycznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, seria: Doradztwo i komunikowanie w działalności przedsiębiorczej, Tom II. Warszawa: Wydawnictwo SGGW: 106-116.

Korniluk U. 2004. Komunikowanie w procesie wychowawczym. Wartości domu rodzinnego i stopień ich preferencji wyrażony w nieakceptującej postawie młodzieży szkolnej. w: (red.) J. Przychodzeń, Roczniki Katedry Nauk Humanistycznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, seria: Doradztwo i komunikowanie w działalności przedsiębiorczej, Tom II. Warszawa: Wydawnictwo SGGW: 117-125.

Nęcki Z. 2000. Komunikacja międzyludzka. Kraków: Wydawnictwo Antykwa.

Pease A. 2001. Mowa ciała. Kielce: Wydawnictwo Jedność.

Pietkiewicz E. 1993. Etykieta menedżera. Warszawa: Wydawnictwo Twój Styl.

Przychodzeń J. 1992. Podstawy dydaktyki doskonalenia zawodowego w rolnictwie. Warszawa: Wydawnictwo SGGW.

Przychodzeń J. 2004. Humanistyka w edukacji studentów medycyny weterynaryjnej. w: (red.) W. Kluciński, J. Kita, N. Pospieszny, Kształtowanie kadr weterynaryjnych w Polsce - teraźniejszość i przyszłość. Warszawa: Wydawnictwo SGGW.

Sobkowiak B. 1999.Public relations jako forma komunikowania masowego. w: (red.) B. Dobek-Ostrowska, Studia z teorii komunikowania masowego. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Waszkiewicz J. 1997. Jak Polak z Polakiem. Warszawa-Wrocław: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Wiszniewski A. 1994. Jak przekonująco mówić i przemawiać? Warszawa-Wrocław: PWN.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
1 2 > >>