Preferencje polskich konsumentów na rynku przetworów mleczarskich w latach 2004–2008

Main Article Content

Marzena Lemanowicz
Joanna Szwacka-Mokrzycka

Abstrakt
The article describes the determinants and the results of estimation of changes in preferences on dairy market in Poland. Determinants of consumer behavior, results of behavioral segmentation and positioning of strong brands are presented. Evaluation of consumers preferences was made upon the results of single sources research (Target Group Index). It was carried out that on the luxury dairy market loyalty is relatively higher than on cheap dairy market which demonstrates the change of loyalty level in connection with market sector and product character.

Article Details

Jak cytować
Lemanowicz, M., & Szwacka-Mokrzycka, J. (2011). Preferencje polskich konsumentów na rynku przetworów mleczarskich w latach 2004–2008. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (93), 93–106. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2011.93.107
Bibliografia

BAZARNIK J., GRABIŃSKI T,. KĄCIAK E., MYNARSKI S., SAGAN A., 1992: Badania marketingowe. AE w Krakowie, Warszawa-Kraków.

Budżety Gospodarstw Domowych w 2008, 2009: Główny Urząd Statystyczny. Warszawa.

GŁOWACKI R., 1987: Przedsiębiorstwo na rynku, wyd. 3. PWE, Warszawa.

SMG/KRC, 2009: A Millward Brown Company. Warszawa.

SZWACKA-SALMONOWICZ J., 2003: Zmiany zachowań nabywców jako determinanta kształtowania strategii segmentacyjnych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

SZWACKA J., 2006: Determinants of differentiations marketing strategies of food industries companies in Poland. 2nd International Conference. Izmir, Turkey.

SZWACKA J., CHUDZIAN J., 2007: Lojalność jako determinanta silnej marki na rynku przetworów mleczarskich, [w:] Makarski S. (red.) Marketingowe mechanizmy kształtowania lojalności, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.

ŚWIĘTOCHOWSKA M., 1988: Psychologiczne czynniki kształtujące popyt i spożycie żywności. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej, nr 5.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.