Stosowanie narzędzi public relations przez kadrę zarządzającą
Main Article Content
Abstrakt
The activity of public relations includes among others: cooperation with the media, building the company’s identity, the organization and participation in various events (such as sponsorship, charity), lobbying activities in favour group of interest, maintaining appropriate relations between the company and the public (contacts with local communities, organization of seminars) and so called internal PR (aimed at employees in companies). The findings of the research, carried out in 2008 among the management staff in Kolporter Group, are presented in the study. The article concerns the use of public relations tools in the company and the attempts to determine their conscious use by the management staff. Some forms of public relations, possible to use in the company, were presented
Article Details
Jak cytować
Werenowska, A., & Duczek, T. (2010). Stosowanie narzędzi public relations przez kadrę zarządzającą. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (80), 49–59. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2010.80.114
Bibliografia
BUDZYŃSKI W. 2006: Public relations. Zarządzanie reputacją firmy. Wydawnictwo Poltext Warszawa, s. 17.
DRZAZGA M. 2004: Systemy promocji przedsiębiorstw na polskim rynku. Struktury i funkcjonowanie. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice, s. 145.
JABŁOŃSKI W. 2006: "Kreowanie informacji. Media relations", Wydawnictwo Naukowe PWN S.A., s. 28.
NĘCKA E. 1999: Procesy uwagi [w:] "Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia ogólna", Wyd. 1. T. 2. Red. J. Strelau, Gdańskie Wydawnictwa Psychologiczne, Sopot, s. 77-78.
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
- Ewa Jaska, Agnieszka Werenowska, Narzędzia public relations wykorzystywane w kreowaniu wizerunku organizacji pozarządowej , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 118 (2017)
- Agnieszka Werenowska, Informacja o konferencji naukowej "Potrzeby oświatowo-doradcze rolników w okresie przemian społeczno-gospodarczych" , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 38 (2000)
- Agnieszka Werenowska, Social media jako narzędzie komunikacji przedsiębiorstwa z klientami , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 113 (2016)
- Agata Balińska, Agnieszka Werenowska, Informacja o konferencji naukowej zorganizowanej przez Katedrę Nauk Humanistycznych na temat "Rola doradztwa rolniczego w rozwoju przedsiębiorczości zespołowej rolników" , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 43 (2001)
- Agnieszka Werenowska, Zastosowanie narzędzi informatycznych w komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 105 (2014)