Main Article Content
Article Details
BOBOWSKI Z., 2014: Wybrane metody statystyki opisowej i wnioskowania statystycznego, Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych.
BONTI-ANKOMAH S., YIRIDOE E.K., 2006: Organic and Conventional Food: A Literature Review of the Economics of Consumer Perceptions and Preferences. Final Report, Organic Agriculture Centre of Canada Nova Scotia Agricultural College, Canada, pobrano z: http://www.organicagcentre.ca/Docs/BONTI%20%26%20YIRIDOE%20April %2028%202006%20Final.pdf [dostęp: 15.07.2018].
BRZOSTEK-KASPRZAK B., KWASEK M., OBIEDZIŃSKA A., OBIEDZIŃSKI M.W., 2013: Z badań nad rolnictwem społecznie zrównoważonym (21). Żywność ekologiczna - regulacje prawne, system kontroli i certyfikacji, w Kwasek M. (red. nauk.) Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa.
BYWALEC CZ., 2009: Ekonomika i fi nanse gospodarstw domowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
JEŻEWSKA-ZYCHOWICZ M., BABICZ-ZIELIŃSKA E., LASKOWSKI W., 2009: Konsument na rynku nowej żywności, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
KACZMARCZYK S., 2003: Badania marketingowe, metody i techniki, PWE, Warszawa.
KARASIEWICZ G., 1997: Marketingowe strategie cen, PWE, Warszawa.
KOTLER PH., 1999: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa.
KUŁYK P., MICHAŁOWSKA M., 2018: Regional Conditions of the Ecological Goods Market, Handel Wewnętrzny 3, 265–276.
LEIFERT C., BOURLAKIS M., 2004: Recent Developments in the EU Organic Food Market, Acorn Conference, 26th March, Cornwall near Charlottetown, Canada, pobrano z: http://oacc.info/DOCs/Carlo%20Liefert%20Organic%20Food%20Markets.pdf, [za:] Vlahović B., Puškarić A., Jeločnik M., 2011: Consumer Attitude to Organic Food Consumption in Serbia, Economic Sciences Series, 63, 1.
OECD 2011: Greening Household Behaviour. The Role of Public Policy, OECD Publishing.
OLECH E., KUBOŃ M., 2015: Motywy wyboru produktów ekologicznych przez konsumentów segmentu demografi cznego z terenu Małopolski, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu 17(1), 164–169.
SZUMILAK J. 1998: Cena, [w:] J. Altkorn, T. Kramer (red.), Leksykon marketingu, PWE, Warszawa.
TURCO G., 2002: Organic Food – An Opportunity, at Who’s Expense? Industry Note. Food and Agribusiness Research, Rabobank International, Sydney. www.rabobank.com/attachments/in-043-2002, [za:] Bonti-Ankomah S., Yiridoe E.K., 2006: Organic and Conventional Food: A Literature Review of the Economics of Consumer Perceptions and Preferences. Final Report, Organic Agriculture Centre of Canada Nova Scotia Agricultural College, Canada;
US, 2016: Rocznik statystyczny województwa lubuskiego, Urząd Statystyczny w Zielonej Górze 2016.
Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, Dz.U. z 2007 r. Nr 50, poz. 331.
Ustawa z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług, Dz.U z 2014, poz. 915.
VLAHOVIĆ B., PUŠKARIĆ A., JELOČNIK M., 2011: Consumer Attitude to Organic Food Consumption in Serbia, Economic Sciences Series, 63(1), 45–52.
Żywność ekologiczna w Polsce 2017, IMAS International Sp. z o.o., pobrano z: http:// imas. pl/wp-content/uploads/2017/10/3402_raport_10.2017.pdf [dostęp: 15.07.2018].
Downloads
- Ewa Wasilewska, Marcin Dudziński, Application of conjoint analysis in the study of the wine consumers’ preferences , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 126 (2019)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Piotr Kułyk, Mariola Michałowska, The status of development of organic farming in Poland in the years 2004–2014 , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 113 (2016)
- Andrzej Czyżewski, Piotr Kułyk, The fiscal and monetary policy in countries of the economic triad and in Poland in the long period (1990–2009) , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 83 (2010)