Factors stimulating and limiting the online purchase of services provided by tourist agencies

Main Article Content

Krystyna Krzyżanowska


Keywords : tourism, travel agency, Internet
Abstract
The aim of the article was to identify ways to organize foreign tourist trips, as well as factors stimulating and limiting the purchase of tourist services via the Internet. The empirical material was collected mainly using a survey method, which consisted of two research techniques: a questionnaire survey and an analysis of the literature. Empirical research was carried out in 2016 among 141 tourists. The factors stimulating the purchase of tourist services via the Internet included: the possibility of comparing the offers of various tour operators and time saving, while the limiting factors were: lack of transaction security, unwillingness to enter personal data and the lack of negotiation and change of contract elements.

Article Details

How to Cite
Krzyżanowska, K. (2018). Factors stimulating and limiting the online purchase of services provided by tourist agencies. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (123), 81–89. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2018.123.23
References

BRIGGS S., 2003: Marketing w turystyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

DUTKIEWICZ D., 2009: Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo DrukTur, Warszawa.

GRALAK K., 2016: Witryna internetowa jako narzędzie promocji i dystrybucji oferty gospodarstw agroturystycznych. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (115), 171-182.

KACHNIEWSKA M., 2011: Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych, International Journal of Management and Economics 32, 239-258.

MARK R., 2009: Determinanty rozwoju polskich biur podróży w Internecie, Wydawnictwo Promotor, Warszawa.

MICHALSKA-DUDEK I., PRZEOREK-SMYKA R., 2010: Marketing biur podróży, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.

PANASIUK A., 2007: Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

PANASIUK A., 2013: Marketing w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

PISAREK M., BIENIA B., BRĄGIEL E., DYKIEL M., 2013: Wykorzystanie Internetu w promocji wiejskiej bazy noclegowej w woj. podkarpackim, [w:] K. Krzyżanowska (red.), Komunikowanie i doradztwo w turystyce wiejskiej, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa, 50-59.

PITRUS E., 2007: Internet w polskiej turystyce, Prace Geograficzne, 117, 271-279.

RAPACZ A., MICHALSKA-DUDEK I., 2017: Wiedza o nabywcach usług turystycznych w świetle badań ankietowych biur podróży w Polsce, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług 2 (38), 95-96, DOI: 10.18276/ept.2017.238-08

SIECZKO A., SIECZKO L., 2008. Internet jako nowoczesny kanał komunikacji i promocji gospodarstw agroekologicznych, [w:] I. Sikorska-Wolak (red.), Ekonomiczne i społeczne aspekty rozwoju turystyki wiejskiej, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa, 239-250.

STEPANIUK K., 2012. Funkcjonalność witryn internetowych gospodarstwa agroturystycznych we wschodniej Polsce, Economy and Management 1, 91-99.

TALAR S., KOS-ŁABĘDOWICZ J., 2014: Internet w działalności polskich przedsiębiorstw, Studia Ekonomiczne 184, 134-152.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.