konkurencyjność, teorie, koncepcje, mierniki, determinanty Theoretical and

Main Article Content

Agnieszka Smarzewska
Ewelina Melaniuk
Adam Szepeluk


Keywords : rural areas, safety education, university
Abstract
It is the universities’ duty to discover and transmit knowledge and competences through scientific research and educating students. Decision to undertake university studies, among people from rural areas, is aimed at eliminating the possibility of educational exclusion. The aim of the article is to build a profile of a student from rural areas, divided by gender, in the context of meeting the needs and aspirations connected with education. When creating the student profile, only those characteristics that occurred statistically significant relationship with respect to gender, were taken into account. The results correspond with research conducted since the seventies of the twentieth century in Poland. There are similar results concerning the reasons to undertake tertiary education, choice of the faculties, and sources of information concerning studies.

Article Details

How to Cite
Smarzewska, A., Melaniuk, E., & Szepeluk, A. (2015). konkurencyjność, teorie, koncepcje, mierniki, determinanty Theoretical and. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (112), 155–165. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2015.112.55
References

Centrum Badania Opinii Społecznej, Wieś polska - postawy, styl życia, BS/117/2013, Warszawa 2013.

Główny Urząd Statystyczny, Ścieżki edukacyjne Polaków, Warszawa 2005.

Instytut Badań Edukacyjnych, Raport tematyczny z badania: Uwarunkowania decyzji edukacyjnych, Warszawa 2014.

JARECKI W., 2008: Motywy wyboru studiów i kierunku studiów wyższych, Prace i Studia Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania 3, 143-154.

KUCHARSKI A., LIGOCKA M., 2012: Maturzyści o motywach i źródłach poszukiwania informacji dotyczących studiów, Opuscula Sociologica 1, 45-57.

LIBERSKA B., 1974: Problemy efektywności kształcenia wyższego, PWN, Warszawa.

Ministerstwo Edukacji Narodowej, Sprawozdanie z realizacji w 2013 r. Programu Rozwoju na Obszarach Wiejskich na lata 2008-2013 oraz podsumowanie działań z całego okresu trwania programu, Projekt z 17.10.2014 r., Warszawa 2014.

NURZYŃSKA I., POCZTA W. (red.), 2014: Polska wieś 2014. Raport o stanie wsi, FDPA, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.

RAKOWSKA J., WOJEWÓDZKA-WIEWIÓRSKA A., 2010: Zróżnicowanie przestrzenne obszarów wiejskich w Polsce - stan i perspektywy rozwoju w kontekście powiązań funkcjonalnych, Ekspertyza wykonana na zamówienie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Warszawa.

SEKUŁA-KWAŚNIEWICZ H., 2003: Dominujące wartości w dążeniach maturzystów z małych ośrodków miejskich, [w:] B. Idzikowski, E. Narkiewicz-Niedbalec, M. Zielińska, E. Papiór (red.), Młodzież polska w nowym ładzie społecznym, Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra.

SIKORSKA J., BIAŁECKI I., 1997: Wykształcenie i rynek, Wydawnictwo Tepis, Warszawa.

SZPUNAR M., 2006: Internet a nowoczesna eduk@cja - czy istnieje jakaś alternatywa?, SCENO Zeszyty Naukowe 2.

Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. 2005 Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.).

www.błaszczykiewicz.pl//kategoria/badania-naukowe (data dostępu: 21.11.2014).

Załącznik 4 do Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w Państwowej Szkole Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej zatwierdzonego Uchwałą nr 14/2012 Senatu Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej z dnia 02.03.2012 r. (z późn. zm.).

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.