Źródła informacji dotyczących wdrażania innowacji w przedsiębiorstwach przemysłu rolno-spożywczego

Main Article Content

Mirosław Wasilewski
Anna Wasilewska

Abstrakt
W opracowaniach ustalono źródło informacji, które wykorzystywano podczas wdrażania innowacji w przedsiębiorstwach rolno-spożywczych. W badanych firmach źródła informacji w tym zakresie były zróżnicowane. Głównym źródłem wewnętrznym była wiedza kadry kierowniczej, natomiast z asortymentu rynkowego – dostawców. Znaczenie zarządzania w tym aspekcie było zauważalne zwłaszcza w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych, a także produkcyjnych, usługowych i handlowych. W przedsiębiorstwach produkcyjno-usługowych oraz zakładach przetwórstwa mięsnego dominowali dostawcy jako główne źródło informacji. W przedsiębiorstwach produkcyjnych, usługowych i handlowych te źródła informacji nie miały już tak dużego znaczenia. Znaczenie wykonawców w tym zakresie było największe w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Uczelnie wyższe jako źródło informacji o innowacjach były w dużym stopniu wykorzystywane przez przedsiębiorstwa produkcyjne, usługowe i handlowe, natomiast konferencje i wystawy przez przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe.

Article Details

Jak cytować
Wasilewski, M., & Wasilewska, A. (2012). Źródła informacji dotyczących wdrażania innowacji w przedsiębiorstwach przemysłu rolno-spożywczego. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (99), 461–472. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2012.99.107
Bibliografia

CYGAN Z. (red.): Nowoczesne działania innowacyjne przedsiębiorstw. Wydawnictwo WSE-I, Warszawa 2001.

DRUCKER P.F.: Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. PWN, Warszawa 1992.

GABRYŚ A.: Najlepsze praktyki w zakresie współpracy ośrodków naukowych i biznesu przy wykorzystaniu środków z UE. Fundacja Aurea Mediocritas, Warszawa 2008.

JANASZ W., KOZIOŁ K.: Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw. PWN, Warszawa 2007.

Mały słownik języka polskiego. PWN, Warszawa 1989.

MARCINIAK S.: Innowacyjność i konkurencyjność gospodarki. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.

MASAAKI I.: Kaizen. Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii. Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2007.

PENC J.: Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa. Placet, Warszawa 1999.

POMYKALSKI A.: Zarządzanie i planowanie marketingowe. PWN, Warszawa 2003.

WICKI L.: Efekty upowszechniania postępu biologicznego w produkcji roślinnej. Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2010.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty