Społeczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju bezpośredniej sprzedaży produktów rolniczych

Main Article Content

Sylwia Dziedzic

Abstrakt
The contemporary enterprises which represent sector of agricultural products direct sales are forced to act properly within dynamic milieu to analyze it. The authors’ strategic analysis was carried out to simulate further phenomenon in the external milieu of agricultural enterprise which is dealing with direct sales of agricultural products. There was also defined their strategic importance for enterprise. PEST analysis was conducted in the context of socio-cultural dimension by use of expert method. The detailed outcomes from analysis were presented in the article

Article Details

Jak cytować
Dziedzic, S. (2008). Społeczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju bezpośredniej sprzedaży produktów rolniczych. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (67), 117–125. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2008.67.74
Bibliografia

BĄDEK A.: Analiza nakładów czasu na przygotowywanie posiłków z wykorzystaniem mrożonych warzyw, Praca magisterska SGGW, cyt. za: MIKUTA B., Polski konsument żywności, [w:] ADAMOWICZ M. [red.], Marketing w strategiach rozwoju sektora rolnospożywczego, Wyd. SGGW, Warszawa 2003, s. 122.

BOŁTROMIUK A.: Popyt na produkty rolnictwa ekologicznego w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej, Zagadnienia Ekonomiki Rolnej, nr 2-3 (271-272), Warszawa 1999, s. 40-51.

BOTT-ALAMA A.: Uwarunkowania rozwoju turystyki wiejskiej w województwie zachodniopomorskim, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005, s. 1-183.

BOVÉ J., DUFOUR F.: Świat nie jest towarem. Wyd. Andromeda, Gdańsk 2002, s. 7.

GIERSZEWSKA G., ROMANOWSKA M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 1999, s. 35.

KALETA A.: Strategia konkurencji w przemyśle. AE, Wrocław 2000, s. 34-35, 57.

KISIELNICKI J.: Metody systemowe. PWE, Warszawa 1986, Cyt. za: M. Moszkowicz [red.], Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, PWE, Warszawa 2005, s. 232.

MAŁYSA-KALETA A.: Rola konsumpcji w kształtowaniu jakości życia Polaków, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Nr 901, Wrocław 2000, s. 294-301.

PAŁKA E.: Uwarunkowania i kierunki rozwoju agroturystyki na Kielecczyźnie, Wyd. Akademii Świętokrzyskiej, Kielce 2004, s. 1-135.

PENC J.: Strategie zarządzania. Strategie dziedzinowe i ich realizacja. Zintegrowane zarządzanie strategiczne. Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa 1995, s. 217.

PENC-PIETRZAK I.: Analiza strategiczna w zarządzaniu firmą. Koncepcja i stosowanie. C.H. Beck, Warszawa 2003, s. 2.

Projekt Strategii Rozwoju Turystyki na lata 2007-2013, Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Warszawa czerwiec 2005, s. 7.

PUDEŁKIEWICZ E.: Koncepcja promocji produktów rolno-żywnościowych w układzie przestrzennym, [w:] Adamowicz M. [red.], Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego, Wyd. SGGW, Warszawa 2003.

Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2004-2006 (dokument roboczy, wersja z dnia 30.12.2002), Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie, Departament Rozwoju Regionalnego, s. 9.

ROMANOWSKA M.: Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2004, s. 50.

RUNOWSKI H.: Kierunki rozwoju przedsiębiorstw rolniczych w Polsce, Postępy Nauk Rolniczych nr 3/2004, s. 145-165.

Sektorowy Program Operacyjny Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich, 2004-2006, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Departament Koordynacji Polityki Strukturalnej, Warszawa, grudzień 2004.

SZOŁTYSEK K.: Zarys problematyki żywności ekologicznej. Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2004, s. 23-32.

WILKIN J., BUDZICH-SZUKAŁA U., SALONI J.: Wizja rozwoju polskiej wsi - elementy wspólne i różnicujące. Próba syntezy, [w:] Wilkin J. [red.], Polska wieś 2025. Wizja rozwoju, Wyd. Fundusz Współpracy, Warszawa 2005.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.