Main Article Content
Article Details
ABBOT R., 1997: Food and nutrition information: a study of sources, uses and understanding, British Food Journal 2 (99), s. 43-49.
BURCHARDI H., SCHRODER C., THIELE H.D., 2005: Willingness-to-pay for food of the own region: empirical estimates from hypothetical and incentive compatible settings. July 24-27, http://ageconsearch.umn.edu/bitstream/19365/1/sp05bu02.pdf, s. 1-32, dostęp 11.04.2016.
GUTKOWSKA K., OZIMEK I., 2005: Wybrane aspekty zachowań konsumentów na rynku żywności, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
GUTKOWSKA K., SAJDAKOWSKA M., ŻAKOWSKA-BIEMANS S., KOWALCZUK I., KOZŁOWSKA A., OLEWNIK-MIKOŁAJEWSKA A., 2012: Poziom akceptacji zmian na rynku żywności w opinii konsumentów. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 5 (84), s. 187-202.
JEŻEWSKA-ZYCHOWICZ M., 2009: Impact of beliefs and attitudes on Young consumers' willingness to use functional food, "Polish Journal of Food and Nutritional Sciences" (59) 2, s. 183-187.
JEŻEWSKA-ZYCHOWICZ M., CZARNACKA-SZYMANI J., 2011: Zmiana składu produktów spożywczych z perspektywy konsumenta, "Zeszyty Problemowe Postępów Nauk Rolniczych" 569, s. 121-129.
JEŻEWSKA-ZYCHOWICZ M., JEZNACH M., KOSICKA-GĘBSKA M., 2012: Akceptacja nowych produktów żywnościowych i jej uwarunkowania, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
JOHANSEN S.B., NÆS, HERSLETH M., 2011: Motivation for choice and healthiness perception of calorie reduced dairy products. A cross-cultural study, Appetite 56 (1), s. 15-24.
KRAUS A., 2015: Development of functional food with the participation of the consumer. Motivators for consumption of functional products, International Journal of Consumer Studies; International Journal of Consumer Studies 39, s. 2-11.
LEFÈVRE M., 2014: Do Consumers Pay More for What They Value More? The Case of Local Milk-based Dairy Products in Senegal; Agricultural and Resource Economics Review 43/1, s. 158-177.
MARETTE S., ROOSEN J., BLANCHEMANCHE S., FEINBLATT-MÉLČZE E., 2010: Functional food, uncertainty and consumers' choices: A lab experiment with enriched yoghurts for lowering cholesterol, Food Policy 35, s. 419-428.
MIKLAVEC K., PRAVST I., GRUNERT K.G., KLOPCIC M., POHAR J., 2015: The influence of health claims and nutritional composition on consumers' yoghurt preferences Food Quality and Preference 43, s. 26-33.
OZIMEK I., 2006: Bezpieczeństwo żywności w aspekcie ochrony konsumenta w Polsce, Rozprawy naukowe i monografie, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
SAJDAKOWSKA M., GUTKOWSKA K., ŻAKOWSKA-BIEMANS S., KOWALCZUK I., 2011: Postrzeganie konsumenckie jakości produktów pochodzenia zwierzęcego na podstawie wyników badań jakościowych, Zeszyty Problemowe Postępów Nauk Rolniczych 509, s. 209-218.
SAJDAKOWSKA M., GUTKOWSKA K., ŻAKOWSKA-BIEMANS, 2014: Skłonność konsumentów do płacenia wyższej ceny za innowacyjne produkty żywnościowe w kontekście metodologii WTP, Marketing i Rynek 10, s. 27-32.
TRANTER R.B., BENNETT R.M. COSTA L., COWAN C., G.C. HOLT G.C., P.J. JONES P.J.M., SOTTOMAYOR M., VESTERGAARD J., 2009: Consumers' willingness-topay for organic conversion-grade food: Evidence from five EU countries; Food Policy, (34) 3 s. 287-294.
URALA N., LÄHTEENMÄKI L., 2004: Attitudes behind consumers' willingness to use functional foods, Food Quality and Preference (15) 7-8, s. 793-803.
VERAIN M.C.D., SIJTSEMA S.J., ANTONIDES G., 2016: Consumer segmentation based on food-category attribute importance: The relation with healthiness and sustainability perceptions; Food Quality and Preference 48, s. 99-106
ŻAKOWSKA-BIEMANS S., 2011: Polish consumer food choices and beliefs about organic food, British Food Journal (113) 1, s. 122-137.
ŻAKOWSKA-BIEMANS S., KUC K., 2009: Żywność tradycyjna i regionalna w opinii i zachowaniach polskich konsumentów, Żywność, Nauka, Technologia Jakość (64) 3, s. 105-114.
Downloads
- Agnieszka Rybowska, Powszechne przekonania dotyczące wybranych zachowań żywieniowych w opinii konsumentów 65+ , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 114 (2016)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
- Anna Olewnik-Mikołajewska, Krystyna Gutkowska, Iwona Kowalczuk, Marta Sajdakowska, Sylwia Żakowska-Biemans, Oczekiwania konsumentów wobec innowacyjnych produktów żywnościowych pochodzenia zwierzęcego , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 116 (2016)
- Krystyna Gutkowska, Agnieszka Batóg, Marta Sajdakowska, Wybrane aspekty spożycia wołowiny w rejonie o niekorzystnych wskaźnikach makroekonomicznych , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 118 (2017)
- Krystyna Gutkowska, Marta Sajdakowska, Postawy etnocentryczne polskich konsumentów na rynku żywności , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 44 (2001)