Social media as a tool of communication between company and customers

Main Article Content

Agnieszka Werenowska


Keywords : social media, brand, dialogue
Abstract
New technologies – based on information, using information and creating it – comprise a very distinctive element of a modern, rapidly growing market. The changes that take place under their influence are not a property of one group of products or customers. They are universal and omnipresent. The aim of this article was to present social media as a modern tool used in the creation of a brand’s image. Selected social media were analysed. One of the key issues was to determine why SM is used and why statements concerning brands are placed. Already existing reports and the author’s own research were used in the study.

Article Details

How to Cite
Werenowska, A. (2016). Social media as a tool of communication between company and customers. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (113), 45–52. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2016.113.4
References

BONIKOWSKA M., 2009: Media a wyzwania XXI wieku, TRIO, Warszawa.

FALLS J., DECKERS E., 2012: Media społecznościowe bez ściemy, HELION S.A.Gliwice.

FRĄCKIEWICZ E., 2006: Marketing internetowy Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa.

IIBR, RTS, Polscy internauci 15+ czytający blogi i kierujący się rekomendacjami blogerów (N=545), wrzesień 2013.

McLUHAN M., 2004: Zrozumieć media: Przedłużenia człowieka, Wydawnictwo Naukowo- -Techniczne, Warszawa.

MIOTK A., 2013: Skuteczne social media, Wyd. HELION, Gliwice.

SADOWSKI M., 2013: Rewolucja social media, Wyd. HELION, Gliwice.

SZUMNIAK-SAMOLEJ J., BACHNIK K., 2013: Rola mediów społecznościowych w zarządzaniu sytuacją kryzysową [w:] R. Bartkowiak i P. Wachowiak (red.) Wiedza i bogactwo narodów Kapitał ludzki, globalizacja i regulacja w skali światowej, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

http://socialpress.pl/2015/03/facebookowi-przybylo-w-polsce-ponad-1-mln-uzytkownikow

http://smmeasure.eu/liczby-polskiego-internetu-2015/, [1.02.2016].

http://www.brief.pl/artykul,2711,jaki_bedzie_rok_2015_w_mediach_spolecznosciowych. html, [3.02.2016].

http://www.audience.gemius.pl Rankinkg Megapanel PBI/Gemius kwiecień 2013-

http://www.sotrender.pl/fanpage-trends-category/201401/pl_wszystkie, Nagórski K: (2014.02.01). Polskie fanpage w miesiącu luty 2014. (2015.02.20)

http://www.sotrender.pl/fanpage-trends-category/201408/telekomunikacja#trends (2014.06.12), Kinga Pukło:2014.06.05. Sotrender Telekomunikacja maj.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.