Demographic determinants of dining out (on the example of the Warsovian agglomeration)
Main Article Content
Abstract
In the last few years, a dynamic development of the service sector has been observed in Poland. An increase in the importance of services is a result of a civilisation development, and it is getting more and more meaningful due to an increasing number of employees and the value of provided services. The main aim of this study was to analyze the preferences of consumers from big cities (on the example of Warsaw) on choosing the place and the frequency of dining in restaurants. I have tried to find the relations between the chosen demographic indicators (age, sex, place of stay) and dining habits. It was noticed that dining in restaurants, for almost all taking part in the survey, is rather occasional than common. However, for some of the respondents, it is an everyday (or almost everyday) way of dining. It was also noticed that dining out is common for young people at the ages between 25 and 29.
Article Details
How to Cite
Kwiatkowska, E. (2010). Demographic determinants of dining out (on the example of the Warsovian agglomeration). Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (80), 61–68. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2010.80.115
References
GUTKOWSKA K., OZIMEK I. 2005: Konsument żywności i jego zachowania rynkowe. Ogólnopolska Konferencja Naukowa. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 20.
GUTKOWSKA K., OZIMEK I. 2005: Wybrane aspekty zachowań konsumentów na rynku żywności - kryteria zróżnicowania. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 166.
JEŻEWSKA-ZYCHOWICZ M. 2004: Zachowania żywieniowe konsumentów i ich uwarunkowania. Wyd. SGGW, Warszawa.
ZABRODZKI R., BABICZ-ZIELIŃSKA E. 2003: Czynniki wpływające na wybór i ocenę jakości usług żywieniowych. Żywienie Człowieka i Metabolizm, 30, s. 266.
ZIMNA M. 2008: Panorama polskiej gastronomii, Konferencja Food Business Forum, Warszawa, 16 kwietnia 2008.
Statistics
Downloads
Download data is not yet available.
Recommend Articles
Most read articles by the same author(s)
- Edyta Kwiatkowska, Ganna Levytska, Polish Foodservice Market at the Beginning of XXI Century , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 74 (2009)
- Edyta Kwiatkowska, Ganna Levytska, Condition and development directions of Polish gastronomic services market , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 63 (2007)
- Ganna Levytska, Edyta Kwiatkowska, Consumer Behaviour in Modern Shopping Malls Market , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 71 (2008)