Economics Conditions of Tendencies of Consumer’s Behavior on the Fast Moving Consumer Goods Market
Main Article Content
Abstract
The article presents the results of public opinion poll about purchase habit. The data covering the period from 1998 to 2004, showing the changes of a liking for shopping. Consumer’s behavior is close to be European standard. The dissertation shows main economic factor of shopping decision. The shopping preferences are linked to household income, which influence also the food consumption level. Inadequate financial means cause the changes of consumer’s habits. Customers show most interest in those shops which compete with others via attractive prices. The main reasons of the choice of main shopping outlet are: low prices, high quality of products, proximity to home, pleasant staff, attractiveness of offered goods, habit, business hours, plus promotions and sales.
Article Details
How to Cite
Idzik, M., & Stańko, A. (2006). Economics Conditions of Tendencies of Consumer’s Behavior on the Fast Moving Consumer Goods Market. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (59), 101–112. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2006.59.19
References
Omnibus XII 1992, 1995, 1997-2005, Pentor Research International, Warszawa.
Polski konsument 1992-2005, Pentor Research International, Warszawa.
Statistics
Downloads
Download data is not yet available.
Recommend Articles
Most read articles by the same author(s)
- Stanisław Stańko, Marcin Idzik, The application of some quantitative forecasting methods for economic time series with trend, seasonal and irregular components , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 42 (2000)
- Maria Zajączkowska, Aneta Stańko, Sphere of Poverty in Poland in the Years 1994-2000 , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 46 (2002)
- Aneta Stańko, The Level of Education Expenditure in the European Union Member States , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 73 (2009)
- Maria Zajączkowska, Aneta Stańko, Changes in Poverty Sphere in Germany , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 47 (2002)
- Marcin Idzik, Relationship between Forecast Error and some Retrospection Analysis Assumptions , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 44 (2001)
- Aneta Stańko, Social Exclusion from Labour Market in European Union Member States , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 72 (2008)
- Marcin Idzik, Social Conditions of the Retail Banking Development in Poland , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 53 (2004)
- Aneta Stańko, The Poverty Level in New Member Countries of the European Union , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 53 (2004)
- Marcin Idzik, Competitive position of the cooperative banks in the segment of micro-companies , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 119 (2017)
- Aneta Stańko, Agnieszka Sokół, The influence of unemployment on Legionowo and Nieporęt communes residents’ poverty , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 63 (2007)