Knowledge of Demand ad one of the Factors of Floriculture Development

Main Article Content

Lilianna Jabłońska

Abstract
In this paper there have been presented results of investigations on demand for ornamental plant, based on family budgets studied by the Central Statistics Office as well as on questioning consumers. The analysis does not verify the general opinion among producers, retailers and consumers about decrease in effective demand. Also individual evaluation of the character of the flower market and consumer preferences in many cases is varied from the one resulting from the survey. People' s feelings are subjective and to carry out decisions (concerning production and marketing) it is necessary to conduct market research of floriculture. It will assist to overcome competition from imported floriculture, which is one of the conditions for further development of Polish floriculture.

Article Details

How to Cite
Jabłońska, L. (1997). Knowledge of Demand ad one of the Factors of Floriculture Development. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (31), 147–163. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.1997.31.31
References

De KLEIN E.H.,1994: Application of the Porter methodology in analysis the competitive advantages of horticultural branches, Acta Horticulturae 340: 53-58. (Crossref)

DIAMOND J., PINTEL G., 1972: Principles of marketing, Prentice-Hall, Inc. Englewood Cliffs, New Jersey, USA.

HAAK M., HEYBROEK A.M.R., Tap H., 1992: A view of international competitiveness in the floristry industry; Landbouw Economish Institut and International Agribusiness Research Rabobank Nederland, Haage, Netherlands.

HAMERICK D.,1994: In my opinion, Flora Culture International, October, USA.

HARVEY J., 1993: Modern economics, wyd. I, The Macmillan Press LTD, Great Britain.

JABŁOŃSKA L., 1988: Changes in ornamental flower demand in Poland in the 8th decade of our century; Acta Horticulturae 223: 295-302, Warszawa. (Crossref)

JABŁOŃSKA L., 1990: Changes in the consumer behaviour on the flower market in Great Britain, maszynopis, PVS, Holland.

JABŁOŃSKA L., 1995: Określenie perspektyw polskiego kwiaciarstwa na podstawie długookresowej analizy porównawczej jego rozwoju w Polsce i Holandii; Fundacja "Rozwój SGGW", Warszawa.

JABŁOŃSKA L., 1995: Some aspects of the changes in Polish floriculture in 1980-1992; Ann. Warsaw Agricult. Univ.-SGGW, Horticulture 17; 33-44, Warszawa.

JABŁOŃSKA L., 1996: Popyt na kwiaty mieszkańców Warszawy w 1993 roku; Zagadnienia Ekonomiki Rolnej, 4-5: 58-79, Warszawa.

KAPELUSZNA A., 1992: Popyt na rośliny ozdobne w 1991 roku; praca magisterska, Katedra Rolnictwa Światowego, SGGW, Warszawa.

KRYSIŃSKA K., 1992: Popyt na rośliny ozdobne w Warszawie w 1991 roku; praca magisterska, Katedra Org. i Ekon. Ogrodnictwa, SGGW, Warszawa.

MARZEC T.,1993: Rola marketingu w rolnictwie jednoczącej się Europy; Ogrodnictwo 6: 3-5, Warszawa.

MARZEC-WOŁCZYŃSKA T., 1992: ABC Marketingu; strategia promocyjna; Ogrodnictwo 3, Warszawa.

PAŁĘCKA V., 1989: Popyt na rośliny ozdobne w Warszawie w 1988 roku; praca magisterska, Katedra Org. i Ekon. Ogrodnictwa, SGGW, Warszawa.

RUTKOWSKA E., 1995: Analiza popytu efektywnego i potencjalnego na rośliny ozdobne w Warszawie w 1994 roku w świetle badań ankietowych; praca magisterska, Katedra Ogr. i Ekon.Ogrodnictwa, SGGW, Warszawa.

SLOMAN J.,1991: Economic, Harvester Wheatsheaf, Great Britain.

TRACY M., 1993: Food and agriculture in market economy; an introduction to theory, practice and Policy, Agricultural Policy Studies, Belgia.

WIESZAŁEK O., 1988: Popyt na kwiaty cięte w opinii konsumentów; COBRO, Warszawa.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.