Main Article Content
Article Details
ARES G., BESIO M., GIMÉNEZ A., DELIZA R., 2010: Relationship between involvement and functional milk deserts intention to purchase. Influence of attitude towards packaging characteristics. Appetite, vol. 55, s. 298-304.
ARVOLA A., LÄHTEENMÄKI L., DEAN M., VASSALLO M., WINKELMANN M., CLAUPEIN E., SABA A., SHEPHERD R., 2007: Consumers' beliefs about whole and refined grain products in the UK, Italy and Finland. Journal of Cereal Sciences, vol. 46, s. 197-206.
BAIXAULI R., SALVADOR A., HOUGH G., FISZMAN S.M., 2008: How information about fibre (traditional and resistant starch) influences consumer acceptance of muffins. Food Quality and Preference, vol. 19, s. 628-635
BOROWSKA A., KOWRYGO B., 2013: Innowacyjność produktowa na przykładzie sektora piekarskiego. Wyd. SGGW, Warszawa.
COX D.N., KOSTER A., RUSSELL C.G., 2004: Predicting intentions to consume functional foods and supplements to offset memory loss using an adaptation of protection motivation theory. Appetite, 2004, vol. 33, s. 55-64.
DEAN M., RAATS M.M., SHEPHERD R., ARVOLA A., LÄHTEENMÄKI L., SABA A., 2007: Consumer perceptions and expectations for healthy cereal products. Journal of Cereal Science, vol. 46, s. 188-196.
DEWETTINCK K., VAN BOCKSTAELE F., KÜHNE B., VAN DE WALLE D., COURTENS T.M., GELLYNCK X., 2008: Nutritional value of bread: Influence of processing, food interaction and consumer perception. Journal of Cereal Science, vol. 48, 243-257.
GINON E., LOHEAC Y., MARTIN C., COMBRIS P., ISSANCHOU S., 2009: Effect of fibre information on consumer willingness to pay for French baguettes. Food Quality and Preference, vol. 20, s. 343-352.
HEENAN S., DUFOUR J.P., HARVEY W., DELAHUNTY C., 2008: The Sensory Quality of Fresh Bread: Consumers' Perceptions, Descriptive Attributes, and Volatile Composition. Food Research International, vol. 41, s. 989-997.
HELLYER N.E., FRASER I., HADDOCK-FRASER J., 2012: Food choice, health information and functional ingredients: An experimental auction employing bread. Food Policy, vol. 37, s. 232-245.
STEPTOE A., POLLARD T.M., WARDLE J., 1995: Development of a measure of the motives underlying the selection of food: the Food Choice Questionnaire. Appetite, vol. 25, s. 267-284.
VERBEKE W., 2006: Functional foods: Consumer willingness to compromise on taste for health? Food Quality and Preference, vol. 17, s. 126-131.
VASSALLO M., SABA A., ARVOLA A., DEAN M., MESSINA F., WINKELMANN M., CLAUPEIN E., LÄHTEENMÄKI L., SHEPHERD R., 2009: Willingness to use functional breads. Applying the Health Belief Model across four countries. Appetite, vol. 52, s. 452-460.
Downloads
- Karolina Zabłocka, Aleksandra Prandota, Krystyna Rejman, Marnotrawstwo żywności w kontekście racjonalnego gospodarowania nią w gospodarstwach domowych polskich i szwedzkich studentów , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 114 (2016)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
- Krystyna Żelazna, Urszula Grzeszczak-Świetlikowska, Krystyna Gutkowska, Marzena Jeżewska-Zychowicz, Earl Morris, Teresa Pałaszewska-Reindl, Mary Winter, Specyfika reakcji wiejskich gospodarstw domowych na przemiany systemowe w Polsce , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 1 (1996)
- Anna Olewnik-Mikołajewska, Krystyna Gutkowska, Iwona Kowalczuk, Marta Sajdakowska, Sylwia Żakowska-Biemans, Oczekiwania konsumentów wobec innowacyjnych produktów żywnościowych pochodzenia zwierzęcego , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 116 (2016)
- Hanna Górska-Warsewicz, Iwona Kowalczuk, Dagmara Stangierska, Monika Świątkowska, Anna Zubrzycka, Percepcja informacji żywieniowej jako elementu wpływającego na zachowania konsumentów w zakładach gastronomicznych , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 117 (2017)
- Marzena Jeżewska-Zychowicz, Maria Królak, Konsumencka percepcja nowych technologii stosowanych w produkcji żywności , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 111 (2015)
- Iwona Kowalczuk, Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw branży spożywczej , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 75 (2009)
- Iwona Kowalczuk, Znaczenie spożycia soków i zmiany w poziomie ich konsumpcji w Polsce w latach 1992-1995 , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 32 (1998)
- Marzena Jeżewska-Zychowicz, Sytuacja żywnościowa gospodarstw domowych w warunkach transformacji gospodarki i jej ocena w opinii mieszkańców woj. lubelskiego , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 32 (1998)