Skuteczność reklam społecznych w oddziaływaniu na system aksjo-normatywny
Main Article Content
Abstrakt
The ongoing changes in modern societies and constant build-up of information have caused that compared to colourful and screaming commercial advertisements present everywhere you can see social advertisements and campaigns appearing more and more frequently. Social advertisement focuses on the most important problems in society and there are a lot of difficulties between good understanding and appropriate reactions on this kind of advertisements. Because of this fact, we can say that social advertisement is trying to override barriers of public debate on difficult, shy and taboo themes such as illnesses, addictions or social help. But social advertisement’s biggest challenge is to provoke attitudes and behaviours socially desired. Social advertisement efficiency surveys shows that there aren’t many social advertisements that cause a change or provoke attitudes and behaviours socially desired
Article Details
Jak cytować
Dmitruk, J., & Krzyżanowska, K. (2008). Skuteczność reklam społecznych w oddziaływaniu na system aksjo-normatywny. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (69), 99–107. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2008.69.95
Bibliografia
ALTKORN J., KRAMER T. (red.), Leksykon marketingu, PWE, Warszawa 1998.
Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
GIDDENS A., Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
KOTLER P., Marketing od A do Z, PWE, Warszawa 2004.
MAISON D., WASILEWSKI P., Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Wydawnictwo Agencja Wasilewski, Kraków 2002.
NAWOJCZYK M., Przewodnik po statystyce dla socjologów, Wydawnictwo SPSS Polska, Kraków 2002.
RYDZAK W, TRĘBECKI J., Sprzedawcy upiorów, Magazyn "Piar.pl", Nr 4(10).
SZTOMPKA P., Socjologia, Wydawnictwo Znak, Kraków 2002.
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
- Joanna Dmitruk, Taksonomiczna miara atrakcyjności inwestowania (TMAI) na przykładzie spółek giełdowych , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 99 (2012)
- Krystyna Krzyżanowska, Rola informacji w rozwoju przedsiębiorczości zespołowej , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 39 (2000)
- Krystyna Krzyżanowska, Czynniki stymulujące i ograniczające zakup usług turystycznych biur podróży przez Internet , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 123 (2018)
- Krystyna Krzyżanowska, Małgorzata Sikora, Badania marketingowe w Polsce i ich odbiór społeczny , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 74 (2009)
- Krystyna Krzyżanowska, Kompetencja komunikacyjna menedżera jako czynnik skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 52 (2004)
- Krystyna Krzyżanowska, Ocena poprawności stosowania zasad dobrych praktyk rolniczych w gospodarstwach agroturystycznych , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 58 (2006)
- Krystyna Krzyżanowska, Marzena Trajer, Finansowanie grup producentów rolnych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 106 (2014)
- Izabella Sikorska-Wolak, Krystyna Krzyżanowska, Wybrane psychologiczne i socjologiczne aspekty przedsiębiorczości wiejskiej , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 46 (2002)
- Krystyna Krzyżanowska, Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania działalności pozarolniczej podejmowanej przez rolników w rejonie podgórskim , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 31 (1997)
- Krystyna Krzyżanowska, Turystyka wiejska jako instrument rewitalizacji obszarów wiejskich , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 41 (2000)