Availability of game meat on the Polish market in the context of consumer needs

Main Article Content

Katarzyna Kwiecińska
Jerzy Gębski
Małgorzata Kosicka-Gębska


Keywords : game meat, game meat consumption, game meat availability, consumer needs
Abstract
Game meat, despite its high nutritional value, appears in the diet of Poles sporadically. The main factors limiting consumer interest in game are limited availability of game meat at stores and high prices of meat and game products. In the paper results of the qualitative study carried out using the CATI method were presented. The study was conducted in 2016 with 450 consumers declaring eating game meat. Study shows that the physical and economic availability of game meat affects consumer interest in its consumption. Minor improvement in the availability of venison in the Polish market are being observed. High prices still seem to be a significant barrier to consumers’ interest in wild game.

Article Details

How to Cite
Kwiecińska, K., Gębski, J., & Kosicka-Gębska, M. (2018). Availability of game meat on the Polish market in the context of consumer needs. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (121), 83–91. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2018.121.6
References

BODNAR K., SZEL HODI M., SKOBRAK BODNAR E., 2014: Acceptance of the Meat of Wild Ungulates Among the Hungarian Consumers, Scientific Papers. Agronomy Series/Lucrari Stiintifice. Seria Agronomie 57 (1), 35-38.

CHARDONNET P., CLERS B. D., FISCHER J., GERHOLD R., JORI F., LAMARQUE F., 2002: The Value of Wildlife, Revue Scientifique et Technique-Office Inter-national des Epizooties 21 (1), 15-51.

JEŻEWSKA M., 1995: Czynniki warunkujące zachowania żywieniowe we współczesnych gospodarstwach domowych, Gospodarstwo Domowe w Kraju i na Świecie 1, 25-28.

KWIECIŃSKA K., KOSICKA-GĘBSKA M., GĘBSKI J., 2016a: Wyzwania dla rozwoju rynku dziczyzny w Polsce, Problems of World Agriculture/Problemy Rolnictwa Światowego 16 (31), 251-260.

KWIECIŃSKA K., KOSICKA-GĘBSKA M., GĘBSKI J., 2016b: Ocena preferencji konsumentów związanych z wyborem dziczyzny, Handel Wewnętrzny 1 (360), 53-64.

KWIECIŃSKA K., KOSICKA-GĘBSKA M., GĘBSKI J., GUTKOWSKA K., 2017: Prediction of the Conditions for the Consumption of Game by Polish Consumers, Meat Science 131, 28-33.

MIKUŁA A., 2012: Bezpieczeństwo żywnościowe Polski, Roczniki Ekonomii Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich 99 (4), 38-48.

NAGALSKA H., REJMAN K., 2014: Wiedza konsumentów o dziczyźnie i zachowania nabywcze na rynku tego mięsa, Marketing i Rynek 6, 488-499.

POPCZYK B., 2012: Problemy handlu dziczyzną, [w:] D.J. Gwiazdowicz (red.), Problemy współczesnego łowiectwa w Polsce, Oficyna Wydawnicza Gościański & Prętnicki, Poznań, 137-150.

Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 marca 2005 r. w sprawie określenia okresów polowań na zwierzęta łowne, Dz.U. 2005 nr 48, poz. 459 z późn. zm.

Ustawa z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie, Dz.U. 1995 nr 147, poz. 713 z późn. zm.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.