Development of Market Services for Horticultural Farms in the Period 2001–2006
Main Article Content
Abstract
Development of market services in horticulture, both production and indirectly production type services depend on many factors. First of all these are economical factors like farm size, level of farm specialisation, labour availability and intensification of production. In connection with that there were made an attempt of development assessment as well as demand for production and indirectly production services for horticultural farms on the basis of farmers opinion pull. The survey shows relationship between the size of the horticultural farm and amount of services ordered by agricultural or horticultural holdings as well as between the size of the horticultural farm and types of requested services. Analysis of the market services in agricultural and horticultural sector for the period 2001–2006 in Poland also was presented in the article
Article Details
How to Cite
Olewnicki, D. (2009). Development of Market Services for Horticultural Farms in the Period 2001–2006. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (73), 155–163. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2009.73.11
References
ARiMR - http://www.arimr.gov.pl
GUS, Polska Klasyfikacja Działalności - Roczniki Statystyczne z lat 2001-2006.
GUS, Wyniki produkcji roślinnej - Badanie sadów, Warszawa 2008.
GUS, Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2007.
ŁAGUNA M., PILARSKI S., Ekonomika obrotu rolnego i organizacja usług: zagadnienia wybrane. Wydawnictwo ART, Olsztyn 1987.
MUDIE P., COTTAM A., Usługi - Zarządzanie i marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
MUHLEMANN A., Zarządzanie: produkcja i usługi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
PAYNE A., Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998.
PIECH K., The knowledge - based economy in transition countries, University College London. London 2004.
Statistics
Downloads
Download data is not yet available.
Recommend Articles
Most read articles by the same author(s)
- Dawid Olewnicki, Magda Marzec, Karolina Nowakowska, Paulina Świderska, Evaluation of selected characteristics of apples as potential demand factors , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 119 (2017)
- Dawid Olewnicki, Lidia Gunerka, Wioleta Sobczak, Polish consumers’ interest in exotic and little-known fruits , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 114 (2016)
- Dawid Olewnicki, Lilianna Jabłońska, Maja Łazorczyk, The significance of fresh fruit and vegetables in the daily diet of Warsaw universities students , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 116 (2016)
- Dawid Olewnicki, Justyna Rybak, The Types of Prejudices Among Horticultural Farmers Discouraging Them from Self-Organizing in Producer Groups – the Example of Błędów Community , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 101 (2013)