The transformation of the food market in Poland after EU accession

Main Article Content

Joanna Szwacka-Mokrzycka

Abstract
The paper presents the nature, direction and scope of the changes the entire food marketing system has undergone since 2000. The recent changes in farms, processing and consumption and the determinants of the increase of the level of food market competitiveness are discussed. It is aimed to describe the general picture of the food market in Poland and will help to understand better the challenges and opportunities created in this area in last ten years, particularly after the EU accession

Article Details

How to Cite
Szwacka-Mokrzycka, J. (2009). The transformation of the food market in Poland after EU accession. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (79), 63–75. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2009.79.102
References

Budżety gospodarstw domowych w latach 2005-2007. GUS, Warszawa.

KWASEK M., 2008: Dochodowa elastyczność popytu na żywność. Wiadomości Statystyczne 5/2008. GUS, Warszawa.

MROCZEK R., URBAN R., 2007: Przemysł spożywczy po przystąpieniu Polski do UE. IERiGŻ, Warszawa.

Rocznik Statystyczny Rolnictwa i Obszarów Wiejskich 2008. GUS, Warszawa.

SZWACKA J. 2007. Competitive Forces and its Implications for Strategy Shaping of Food Industry in Poland. Proceedings of the 8th International Conference of the Faculty of Management Koper. University of Primorska. Portoroż, Slovenia.

SZWACKA J., 2003: Zmiany zachowań nabywców jako determinanta kształtowania strategii segmentacyjnych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce. Wyd. SGGW, Warszawa.

URBAN R., 2008: Przemysł spożywczy w Polsce w 2008. Raport (dla ING) IERiGŻ, Warszawa.

WIERZEJSKI T,, GORNOWICZ M., 2008: Internacjonalizacja polskiego sektora rolno-spożywczego. Przemysł Spożywczy 12/2008.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.