Rozwój usług dla gospodarstw ogrodniczych w latach 2001–2006

Main Article Content

Dawid Olewnicki

Abstrakt
Development of market services in horticulture, both production and indirectly production type services depend on many factors. First of all these are economical factors like farm size, level of farm specialisation, labour availability and intensification of production. In connection with that there were made an attempt of development assessment as well as demand for production and indirectly production services for horticultural farms on the basis of farmers opinion pull. The survey shows relationship between the size of the horticultural farm and amount of services ordered by agricultural or horticultural holdings as well as between the size of the horticultural farm and types of requested services. Analysis of the market services in agricultural and horticultural sector for the period 2001–2006 in Poland also was presented in the article

Article Details

Jak cytować
Olewnicki, D. (2009). Rozwój usług dla gospodarstw ogrodniczych w latach 2001–2006. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (73), 155–163. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2009.73.11
Bibliografia

ARiMR - http://www.arimr.gov.pl

GUS, Polska Klasyfikacja Działalności - Roczniki Statystyczne z lat 2001-2006.

GUS, Wyniki produkcji roślinnej - Badanie sadów, Warszawa 2008.

GUS, Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2007.

ŁAGUNA M., PILARSKI S., Ekonomika obrotu rolnego i organizacja usług: zagadnienia wybrane. Wydawnictwo ART, Olsztyn 1987.

MUDIE P., COTTAM A., Usługi - Zarządzanie i marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.

MUHLEMANN A., Zarządzanie: produkcja i usługi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.

PAYNE A., Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998.

PIECH K., The knowledge - based economy in transition countries, University College London. London 2004.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.