Zarządzanie marketingowe w spółdzielczości

Main Article Content

Wojciech Pizło

Abstrakt
The tasks for Polish co-operatives are presented, amongst others the necessity of presenting activities addressed to consumers, co-operative members and employees. Also the role of target markets is described including the significance of market research in marketing operations. The effect of organisation culture is presented including the significance of individual and collective management in the functioning of co-operative.

Article Details

Jak cytować
Pizło, W. (1995). Zarządzanie marketingowe w spółdzielczości. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (1), 217–232. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.1995.1.16
Bibliografia

A.K. KOŹMIŃSKI, W. PIOTROWSKI, Zarządzanie, PWN, Warszawa 1995.

E. PUDEŁKIEWICZ, Spółdzielczość wiejska w gospodarce rynkowej (kierunki odbudowy i dylematy rozwoju), w: Spółdzielczość rolnicza w gospodarce rynkowej (doświadczenia i przyszłość), SIB, Warszawa 1993.

E.WISZNIEWSKI, Jak nowocześnie zarządzać spółdzielnią (materiały szkoleniowe), SIB, Warszawa 1992.

J. NILSSON, Rozważania na temat zastosowania kultur korporacyjnych w spółdzielniach, w: Problemy spółdzielczości we współczesnym świecie, SIB, Warszawa 1992.

J. STOLIŃSKA-JANIC, Różnorodność form spółdzielczych w gospodarce rynkowej, NRS i SIB, Warszawa 1992.

J. SZCZEPAŃSKI, O indywidualności, IWZZ, Warszawa, 1988.

K. BOCZAR, Spółdzielczość, PWE, Warszawa 1986.

M. STRUŻYCKI, Czynniki efektywnego zarządzania spółdzielnią, w: Spółdzielczość rolnicza w gospodarce rynkowej (doświadczenia i przyszłość), SIB, Warszawa 1993.

M.G. BRODZIŃSKI, Bariery wzrostu i kierunki powiązań integracyjnych spółdzielni mleczarskich z rolnikami w zakresie produkcji i skupu mleka o wysokim standardzie jakościowym, w: Spółdzielczość rolnicza w gospodarce rynkowej (doświadczenia i przyszłość), SIB, Warszawa 1993.

P. DAVIS, The problem of Cooperative Management, Review of International Cooperation 1988.

Ph. KOTLER, Marketing, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.

S. DYKA, Dylematy spółdzielczości rolniczej w okresie transformacji systemowej, w: Spółdzielczość rolnicza w gospodarce rynkowej (doświadczenia i przyszłość), SIB, Warszawa 1993.

S. PAJĄCZKOWSKI, Zastosowanie marketingu w produkcji i zbycie płodów rolnych a spółdzielczość, w: Spółdzielczość rolnicza w gospodarce rynkowej (doświadczenia i przyszłość), SIB, Warszawa 1993.

S.-A. BOOK, Problemy ogólnej efektywności spółdzielczej, w: Problemy spółdzielczości we współczesnym świecie, SIB, Warszawa 1992.

W. GONTARCZUK, Problemy organizacji i zarządzania w spółdzielczości wiejskiej przy przechodzeniu do gospodarki wolnorynkowej, w: Spółdzielczość rolnicza w gospodarce rynkowej (doświadczenia i przyszłość), SIB, Warszawa 1993.

W. GRABAŁOWSKI, Szanse rozwoju spółdzielczości wiejskiej, w: Spółdzielczość rolnicza w gospodarce rynkowej (doświadczenia i przyszłość), SIB, Warszawa 1993.

W. JASTRZĘBSKI, Zmiany w konstrukcji prawnej zarządu spółdzielni, "Praktyczne Vademecum Spółdzielczości" (numer specjalny) 1994.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
1 2 > >>