Marketing relacji – koncepcja i kierunki rozwoju

Main Article Content

Wojciech Pizło

Abstrakt
The paper presents multiplicity of ways of definying relationships marketing as the part of marketing theory. The traditional approach was compared with modern marketing (relationship marketing) theory. Berry’s model of enterprise strategy based on relationship marketing strategy was also presented

Article Details

Jak cytować
Pizło, W. (2008). Marketing relacji – koncepcja i kierunki rozwoju. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (69), 89–98. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2008.69.94
Bibliografia

BERRY L.L., Relationship Marketing of services - perspectives from 1983 and 2000, Journal of Relationship Marketing vol. 1 (1) 2002. (Crossref)

BERRY L. Relationship Marketing, [w:] L. Berry, G.L. Shostack, G.D. Upah, Emerging Perspectives on Services Marketing, American Marketing Association, Chicago 1983.

CHRISTOPHER M., PAYNE A., BALLANTYNE D., Relationship Marketing, Oxford 1999.

DYCHE J., CRM. Relacje z klientami, Wyd. Helion, Gliwice.

GUMMERSSON E., Quality Management in service organizations, New York, International Service Quality Association (ISQA) & St. John`s University 1993.

KOTLER PH., ARMSTRONG G., SAUNDERS J., WONG V., Marketing. Podręcznik europejski, Wyd. PWE, Warszawa 2002.

KOTLER PH., Marketing, Wyd. Rebis, Warszawa 2005.

LEVITT T., Marketing Intangible Products and Product Intangibles, Harvard Business Review, May-June 1981, s. 94-102.

MITRĘGA M., Internet a marketing relacji, [w:] Internet w marketingu, praca zbiorowa pod red A. Bajdaka, Wyd. PWE, Warszawa 2003.

OTTO J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.

PALMER A., BEJOU R, Buyer - Seller Relationship. A Conceptual Model and Empirical Investigation, Journal of Marketing Management 1994 nr 10. (Crossref)

PIZŁO W., Marketing relacji a marketing społeczny [w:] Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu tom VII, zeszyt 3, Warszawa - Poznań 2005.

PIZŁO W., Możliwości i ograniczenia marketingu internetowego w polskich przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego, Acta Scientiarum Polonorum, Oeconomia 2007 nr 6 (1).

ROGOZIŃSKI K., Nowy marketing usług, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2000.

ROK B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
1 2 > >>