Marketing internetowy produktów żywnościowych w Polsce

Main Article Content

Wojciech Pizło
Marcin Lesicki

Abstrakt
The article is aimed at giving the assessment of marketing actions carried out in the marketing environment on the market of foodstuff. The comparative and descriptive methods, as well as the method of descriptive statistics have been used in the paper. The research period covers the years 2004–2010. In the article the essence of the product in e-marketing has been presented, paying particular attention to the needs which are being met by consumers in digital economy – the necessity to study megaproducts covering the whole range of consumers’ needs. Further various strategies pursued by business in the Internet relating to a product, including the influence of different products on human senses have been presented. The article describes the development of services provided by the Internet in the countries of the European Union and the percentage of online buyers by gender groups. It has been noted that foodstuff sold as food products is only 1.3% share of sales and paid attention to the survey comparing the time spent by consumers to buy food through the Internet.

Article Details

Jak cytować
Pizło, W., & Lesicki, M. (2012). Marketing internetowy produktów żywnościowych w Polsce. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (100), 63–74. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2012.100.116
Bibliografia

BRADY R., FORREST E., MIZERSKI R. 2002: Marketing w Internecie. PWE, Warszawa.

CELLARY W. 2002: Przemiany gospodarcze, [w:] Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego. Raport o rozwoju społecznym. Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa.

DRUCKER P.F. 2000: Zarządzanie w XXI wieku. Muza S.A., Warszawa.

Europe B2C E-Commerce Report 2010 - April 2010 - http://www.ystats.com

http://www.ecard.pl/rynek-e-commerce.htm, marzec 2012 r.

http://www.ioz.pwr.wroc.pl/pracownicy/chodak/artykuly/Internetowe_serwisy_porownywania_cen.pdf, marzec 2012 r.

de KARE-SILVER M. 2002: E-szok. Rewolucja elektroniczna w handlu. PWE, Warszawa.

KOHLI A.K, JAWORSKI B.J. 1990: Marketing Orientation, the Construct, Research Propositions and Managerial Implications. Journal of Marketing, nr 2. (Crossref)

Korzystanie z komputerów i Internetu, Raport CBOS 2010, nr BS/79/2010, http://badanie.cbos.pl, marzec 2012.

KOSICKA-GĘBSKA M., TUL-KRZYSZCZUK A., GĘBSKI J. 2011: Handel detaliczny żywnością w Polsce. Wyd. SGGW, Warszawa.

KOTLER Ph. 1994: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Geberthner &Ska, Warszawa.

KOTLER Ph., ARMSTRONG G., SAUNDERS J., WONG V. 2002: Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa.

MAZURKIEWICZ A., PIZŁO W. 2006: Podstawy marketingu. Wyd. PWSBiA, Warszawa.

MAZURKIEWICZ-PIZŁO A. 2007: Internet w działaniach marketingowych organizacji. Zeszyty Naukowo-Teoretyczne PWSBiA, 2 (24).

Raport strategiczny IAB Polska, Internet 2009, Polska, Europa, Świat, http://www.iabpolska.pl/raporty, kwiecień 2011.

STRAUSS J., FROST R. 2000: E-Marketing. Prentice Hall, London.

STRZYŻEWSKA M. 2003: Wpływ rynku internetowego i Internetu na rynek tradycyjny, [w:] Wykorzystanie Internetu w marketingu, pod red. nauk. E. Zeman-Miszewskiej. AE im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice.

SZNAJDER A. 2002: Marketing wirtualny. Dom Wydawniczy ABC, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

SZYMAŃSKI G., JASKOWSKA B., GRZECHOWIAK M., ORZESZEK J., MAŁEK A. 2012: Raport e-comerce 2010, Internet Standard 2011, http://www.internetstandard.pl.wl

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
1 2 > >>