Wpływ reklamy na zachowanie konsumenta w zakresie zakupu niektórych produktów spożywczych

Main Article Content

Monika Świątkowska

Abstrakt
In this paper the results of the most successful advertisement campaigns for food products in the last years and the evaluation of their effectiveness was presented. The campaigns concerning chocolate, Pepsi Max drink, Łaciate milk and fats were analyzed. The effects of the 1996 so called butter versus margarine war campaign were presented together with the results of studies concerning consumer attitudes towards TV advertisment for margarine and the evaluation of their influence. An attempt to assess the attitude of Poles towards food advertisment was also made.

Article Details

Jak cytować
Świątkowska, M. (1998). Wpływ reklamy na zachowanie konsumenta w zakresie zakupu niektórych produktów spożywczych. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (32), 177–183. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.1998.32.17
Bibliografia

BRANIEWSKA I.: Masło - działania marketingowe w 1996 roku. Biuletyn Informacyjny KPSM, 1997, nr 1-2, 22.

KALL J.: Reklama. PWE, Warszawa 1995.

KRAJEWSKI K., ŚWIĄTKOWSKA.M.: Kulisy reklamy żywności. Agricola, 1997, 36.

Nowa Europa-dodatek pt. "Puls Gospodarczy". 16-17 listopada, 1996.

ROSANIA T.: Advertising-Study Guide for Students. Seria Naukowa: Zeszyty Dydaktyczne PWSBiA, nr 40, Warszawa 1995.

Rynek reklamy w Polsce. Raport Specjalny Businessman Magazine, Wyd. Businnesspress, Warszawa, 1996.

Rynek reklamy w Polsce. Raport Specjalny Businessman Magazine, Wyd. Businnesspress, Warszawa, 1997, cz. I i II.

WHITE R.: Reklama. Seria Businessman Magazine, Warszawa 1993.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora