The impact of advertisement on consumer behaviour regarding the purchase of selected food products
Main Article Content
Abstract
In this paper the results of the most successful advertisement campaigns for food products in the last years and the evaluation of their effectiveness was presented. The campaigns concerning chocolate, Pepsi Max drink, Łaciate milk and fats were analyzed. The effects of the 1996 so called butter versus margarine war campaign were presented together with the results of studies concerning consumer attitudes towards TV advertisment for margarine and the evaluation of their influence. An attempt to assess the attitude of Poles towards food advertisment was also made.
Article Details
How to Cite
Świątkowska, M. (1998). The impact of advertisement on consumer behaviour regarding the purchase of selected food products. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (32), 177–183. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.1998.32.17
References
BRANIEWSKA I.: Masło - działania marketingowe w 1996 roku. Biuletyn Informacyjny KPSM, 1997, nr 1-2, 22.
KALL J.: Reklama. PWE, Warszawa 1995.
KRAJEWSKI K., ŚWIĄTKOWSKA.M.: Kulisy reklamy żywności. Agricola, 1997, 36.
Nowa Europa-dodatek pt. "Puls Gospodarczy". 16-17 listopada, 1996.
ROSANIA T.: Advertising-Study Guide for Students. Seria Naukowa: Zeszyty Dydaktyczne PWSBiA, nr 40, Warszawa 1995.
Rynek reklamy w Polsce. Raport Specjalny Businessman Magazine, Wyd. Businnesspress, Warszawa, 1996.
Rynek reklamy w Polsce. Raport Specjalny Businessman Magazine, Wyd. Businnesspress, Warszawa, 1997, cz. I i II.
WHITE R.: Reklama. Seria Businessman Magazine, Warszawa 1993.
Statistics
Downloads
Download data is not yet available.
Recommend Articles
Most read articles by the same author(s)
- Monika Świątkowska, Dagmara Stangierska, Yauheniya Ulyanitskaya, Service quality and satisfaction factors of fast food services in the light of customer and employee surveys , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 119 (2017)
- Hanna Górska-Warsewicz, Iwona Kowalczuk, Dagmara Stangierska, Monika Świątkowska, Anna Zubrzycka, Evaluation of nutritional information as an element influencing consumer behavior in gastronomy services , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 117 (2017)
- Krystyna Rejman, Monika Świątkowska, Ewa Świstak, Proposals for nutrition models for the urban and rural population in Poland in the year 2005 , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 32 (1998)
- Karol Krajewski, Beata Bilska, Agnieszka Kołakowska, Monika Świątkowska, Ewa Świstak, Agnieszka Tul, Selected Aspects of Strategies for Sustainable Development of Agro-Food Sector in the Kampinos Communes , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 41 (2000)
- Hanna Górska-Warsewicz, Monika Świątkowska, Marketing Determinants of New Products Development in Cereals Sector Companies , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 111 (2015)
- Ewa Świstak, Monika Świątkowska, GASTRONOMIC OFFER OF WARSAW HOTELS IN THEIR GUESTS OPINION , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 120 (2017)