Main Article Content
Article Details
BRUNSØ K., SCHOLDERER J., GRUNERT K.G., 2004: Closing the gap between values and behaviour-means-end theory of lifestyle, Journal of Business Research 57, 665-670.
GUTKOWSKA K., JEŻEWSKA M., 1993: Żywność to nie tylko jedzenie, Gospodarstwo Domowe w Kraju i na Świecie 3, 27-29.
GUTKOWSKA K., KWIECIŃSKI P., 2016: Wartości życiowe młodych Polaków aktywnych zawodowo o stabilnej sytuacji finansowej, Handel Wewnętrzny 62, 1 (360), 250-265.
HAVERSTOCK K., FORGAYS D.K., 2012: To eat or not to eat. A comparison of current and former animal product limiters, Appetite 58, 1030-1036.
KALL J., SOJKIN B., SZYMCZAK J., URBANIAK M., 2003: Zarządzanie produktem, PWE, Warszawa.
LINDEMAN M., SIRELIUS M., 2001: Food choice ideologies: the modern manifestations of normative and humanist views of the world, Appetite 3, 175-184.
OLEWNIK-MIKOŁAJEWSKA A., GUZEK D., GŁĄBSKA D., GUTKOWSKA K., 2016: Consumer Behaviors Toward Novel Functional and Convenient Meat Products in Poland, Journal of Sensory Studies 31, 193-205.
RUTKOWSKI I.P., 2007: Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania, PWE, Warszawa.
STEPTOE A., POLLARD T.M., WARDLE J., 1995: Development of a measure of the motives underlying the selection of food: the Food Choice Questionnaire, Appetite 25, 267-284.
Downloads
- Joanna Wrzesińska-Kowal, Katarzyna Drabarczyk, Katarzyna Kułaga, Differentiation of development of internal trade in Poland by regions in the years 2005–2014 , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 116 (2016)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Sylwia Żakowska-Biemans, Krystyna Gutkowska, Credence attributes as a factor infl uencing consumer food purchasing decision , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 121 (2018)
- Krystyna Żelazna, Urszula Grzeszczak-Świetlikowska, Krystyna Gutkowska, Marzena Jeżewska-Zychowicz, Earl Morris, Teresa Pałaszewska-Reindl, Mary Winter, Household responses to macroeconomic changes in Poland , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 1 (1996)
- Anna Olewnik-Mikołajewska, Krystyna Gutkowska, Dominika Guzek, Dominika Głąbska, The influence of the enhanced nutritional value on the willingness to pay for products of animal origin , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 114 (2016)
- Hanna Górska-Warsewicz, Iwona Kowalczuk, Dagmara Stangierska, Monika Świątkowska, Anna Zubrzycka, Evaluation of nutritional information as an element influencing consumer behavior in gastronomy services , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 117 (2017)
- Mary Winter, Krystyna Gutkowska, Polish workers 1984-1994 Stability and Changes during Transformation , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 33 (1998)
- Marzena Jeżewska-Zychowicz, Iwona Kowalczuk, Pro-health and hedonistic determinants of consumers’ decisions on the bread market , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 114 (2016)
- Krystyna Gutkowska, Changes in housing conditions and their assessment - opinion of surveyed households in the lubelskie voivodeship , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 32 (1998)
- Krystyna Gutkowska, Agnieszka Batóg, Marta Sajdakowska, Selected aspects of beef consumption in the region with unfavourable macroeconomic indicators , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 118 (2017)
- Iwona Kowalczuk, Product innovativeness of industrial enterprises on the food market , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 75 (2009)
- Krystyna Gutkowska, Marta Sajdakowska, Ethnocentric Attitudes of Polish Consumers on Food Market , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 44 (2001)