The sources of supply of catering establishments in dairy products

Main Article Content

Agnieszka Tul-Krzyszczuk
Maksymilian Czeczotko
Dagmara Stangierska
Ewa Świstak


Keywords : sources of supply, catering establishments, dairy products
Abstract
The purpose of the study is to characterize the sources of supply of catering establishments in dairy products due to the type of catering establishment, its location and the number of employees. The results of quantitative research conducted with catering establishments managers show that the source of supply depends on the type of catering establishment. In the case of restaurants the largest share of supply is wholesalers with delivery or self-service. In the case of bars it is also important to shop at local retailers. Also the size of the business and location differentiate the choice of source of supply. The greatest variation in the source of supply is due to the location of the catering company. The most frequent suppliers of dairy products to catering establishments are local suppliers and self-service wholesalers: Makro and Selgros.

Article Details

How to Cite
Tul-Krzyszczuk, A., Czeczotko, M., Stangierska, D., & Świstak, E. (2018). The sources of supply of catering establishments in dairy products. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (121), 93–103. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2018.121.7
References

Anonim, 2011: Dostawcy celują w branżę HoReCa, Rynek dostawców dla branży HoReCa. Raport 2011, 8-9.

Anonim, 2013: Ważna kartka w kalendarzu, Świat Hoteli 1-3, 42-43.

Anonim, 2017: Szukamy lepszej jakości, Rynek dostawców HoReCa w Polsce. Raport 2017, 38.

BENDKOWSKI J., RADZIEJOWSKA G., 2005: Logistyka zaopatrzenia w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.

BOZARTH C., HANDFIELD R., 2007: Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, Onepress, Gliwice.

CZERSKI I., 2017: Planujemy zwiększyć udział lokalnych producentów, Rynek dostawców HoReCa w Polsce. Raport 2017, 70.

Główny Urząd Statystyczny, GUS, 2016: Działalność przedsiębiorstw o liczbie pracujących do 9 osób w 2015 roku, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/podmioty-gospodarczewyniki-finansowe/przedsiebiorstwa-niefinansowe/dzialalnosc-gospodarcza-przedsiebiorstw-o-liczbie-pracujacych-do-9-osob-w-2015-roku,1,10.html [dostęp: 25.04.2017].

FECHNER I., 2007: Zarządzanie łańcuchem dostaw, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Poznań.

FRONTCZAK J., 2015: Zaostrza się konkurencja, Rynek dostawców HoReCa w Polsce. Raport 2015, 4-6.

FRONTCZAK J., 2016: Wyższe przychody, więcej zakupów, Rynek dostawców HoReCa w Polsce. Raport 2016, 4-6.

JĘDRAL Ł., 2017: Zapotrzebowanie na nowe usługi i produkty będzie rosnąć, Rynek dostawców HoReCa w Polsce. Raport 2017, 46.

KOWALCZYK L., 2015: Logistyka zaopatrzenia jako element infrastruktury logistycznej w gastronomii na wybranym przykładzie, Journal of TransLogistics 2015, 139-155.

LYSONS K., 2004: Zakupy zaopatrzeniowe, PWE, Warszawa.

NOGALSKI B., NIEWIADOMSKI P., 2013: Koncepcja oceny dostawcy w elastycznym zakładzie wytwórczym - strategiczna perspektywa sukcesu, Zarządzanie i Finanse 11, 4/2, 289-304.

NOWAKOWSKI M., 2013: Polskie trendy gastronomiczne w 2013 roku, Horeca 2 (28), 30-32.

OWCZAREK K., 2013: Regionalne na śniadanie, 2013, Świat Hoteli 1-3, 44-45.

PFOHL H.Ch., 2001: Systemy logistyczne. Podstawy organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Biblioteka Logistyka, Poznań.

RUSSAK G., 2007: Żywność ekologiczna - tradycja i naturalność, Hotel Polska 37, 35-36.

SADOWSKI W., 2007: Zdrowa gastronomia - pomysł na biznes, Hotel Polska 37, 33-34.

STANIEWSKA S., 2012: Zaopatrzenie w działalności przedsiębiorstw, Logistyka 2.

STĘPNIAK K., 2015: Dostawcy mają realny wpływ na jakość lokali, http://www.horecanet.pl/Gfk-Dostawcy-maja-realny-wplyw-na-jakosc-lokali,wiadomosc,11,luty,2015.aspx [dostęp: 25.04.2017].

TAJER S., 2011: Handel hurtowy, [w:] U. Kłosiewicz-Górecka (red.), Handel wewnętrzny w Polsce 2006-2011, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, 140-176.

TUL-KRZYSZCZUK A., 2005: Wpływ warunków sprzedaży oraz specyfiki wybranych produktów żywnościowych na decyzje konsumentów, praca doktorska, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Warszawa [manuskrypt].

WiadomościHandlowe.pl, 2016: Polski rynek produktów FMCG 2015 - analiza, https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/polski-rynek-produktow-fmcg-2015-analiza, 6083 [dostęp: 25.04.2017].

ZIMNICKA E., 2007: Kawa na ławę, Nowości Gastronomiczne 1, 41.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles
Most read articles by the same author(s)