Main Article Content
Article Details
ALMLI V.L., VERBEKE W., VANHONACKER F., NÆS T., HERSLETH M., 2011: General Image and Attribute Perceptions of Traditional Food in Six European Countries, Food Quality and Preference 22 (1), 129-138, doi 10.1016/j.foodqual.2010.08.008
APAOLAZA V., HARTMANN P., D'SOUZA C., LÓPEZ C.M., 2018: Eat Organic - Feel Good? The Relationship Between Organic Food Consumption, Health Concern and Subjective Wellbeing, Food Quality and Preference 63, 51-62, doi 10.1016/j.foodqual.2017.07.011
BOROWSKA A., 2007: Charakterystyka konsumentów produktów tradycyjnych/regionalnych w Polsce. Raport z badań grant Fundacji Fundusz Współpracy, www.agro-smak.org.pl/files/?id_plik=126 [dostęp: 25.07.2016].
DĄBROWSKA A., JANOŚ-KRESŁO M., 2013: Marnowanie żywności jako problem społeczny, Handel Wewnętrzny 4 (345), 14-26.
Directorate-General for Communication, 2012: Europeans' Attitudes Towards Food Security, Food Quality and the Countryside, Special Eurobarometer 389, https://data.europa.eu/euodp/data/dataset/S1054_77_2_EBS389 [dostęp: 11.17].
FENKO A., KERSTEN L., BIALKOVA S., 2016: Overcoming Consumer Scepticism toward Food Labels: The Role of Multisensory Experience, Food Quality and Preference 48, 81-92, doi 10.1016/j.foodqual.2015.08.013
FERNÁNDEZ-FERRÍN P., BANDE-VILELA B., 2013: Regional Ethnocentrism: Antecedents, Consequences, and Moderating Effects, Food Quality and Preference 30 (2), 299-308, doi 10.1016/j.foodqual.2013.06.011
FONT-i-FURNOLS M., GUERRERO L., 2014: Consumer Preference, Behavior and Perception about Meat and Meat Products: An Overview, Meat Science 98 (3), 361-71, doi10.1016/j.meatsci.2014.06.025
GELLYNCK X., BANTERLE A., KÜHNE B., CARRARESI L., STRANIERI S., 2012: Market Orientation and Marketing Management of Traditional Food Producers in the EU, British Food Journal 114 (4), 481-99, doi 10.1108/00070701211219513
GERINI F., FRODE A., SCHJØLL A., 2016: Organic and Animal Welfare-Labelled Eggs: Competing for the Same Consumers?, Journal of Agricultural Economics 67 (2), 471-90, doi 10.1111/1477-9552.12154
GHVANIDZE S., VELIKOVA N., TIM H., DODD N.T., OLDEWAGE-THERON W., 2016: Consumers' Environmental and Ethical Consciousness and the Use of the Related Food Products Information: The Role of Perceived Consumer Effectiveness, Appetite 107, 311-22, doi 10.1016/j.appet.2016.08.097
GRUNERT K.G., 2005: Food Quality and Safety: Consumer Perception and Demand, European Review of Agricultural Economics 32 (3), 369-391.
GRUNERT K.G., AACHMANN K., 2016: Consumer Reactions to the Use of EU Quality Labels on Food Products: A Review of the Literature, Food Control 59, 178-87, doi 10.1016/j.foodcont.2015.05.021
GRUNERT K.G., HIEKE S., WILLS J., 2014: Sustainability Labels on Food Products: Consumer Motivation, Understanding and Use, Food Policy (44), 177-89, doi 10.1016/j.foodpol.2013.12.001
GUERRERO L., 2010: Perception of Traditional Food Products in Six European Regions Using Free Word Association, Food Quality and Preference 21 (2), 225-33, http://dx.doi.org/10.1016/j.foodqual.2009.06.003
KORZENIOWSKA-GINTER R., KARBOWSKI A., CZARNIECKA-SKUBINA E., PLATTA A., 2014: Znajomość polskich produktów tradycyjnych i regionalnych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Marketing i Rynek 6, 370-385.
LENDZION K., WIERZBICKI J., WIERZBICKA A., 2016: System QMP (Quality Meat Program). Dobrowolny otwarty system produkcji mięsa wołowego o gwarantowanej wysokiej jakości, zarządzany przez polskich hodowców, PZPBM, Warszawa, 27-34.
Mintel Group, 2018: Global Food and Drink Trends. Report, http://www.mintel.com/globalfood-and-drink trends [dostęp: 11.17].
NIEC., ZEPEDA L., 2011: Lifestyle Segmentation of US Food Shoppers to Examine Organic and Local Food Consumption, Appetite 57 (1), 28-37, http://dx.doi.org/10.1016/j.appet.2011.03.012
OUDE OPHUIS P.A.M., Van TRIJP H.C.M., 1995: Perceived Quality: A Market Driven and Consumer Oriented Approach, Food Quality and Preference 6, 177-183.
Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego, PIPRiL 2006: Postanowienia ogólne Znak Jakościowy "Jakość Tradycja", http://www.produktyregionalne.pl/edc_media/List/Item-18/TinyFiles/Regulaminznaku.pdf [dostęp: 11.17].
RITTER Á.M., BORCHARDT M., VACCARO G.L.R., PEREIRA G.M., ALMEIDA F., 2015: Motivations for Promoting the Consumption of Green Products in an Emerging Country: Exploring Attitudes of Brazilian Consumers, Journal of Cleaner Production 106, 507-20, doi 10.1016/j.jclepro.2014.11.066
ROGALA A., 2015: Zainteresowanie żywnością lokalną wśród polskich konsumentów na tle polityki rolnej Unii Europejskiej, Handel Wewnętrzny 3, 227-238.
ROTHWELL A., RIDOUTT B., PAGE G., BELLOTTI W., 2015: Environmental Performance of Local Food: Trade-Offs and Implications for Climate Resilience in a Developed City, Journal of Cleaner Production 114, 420-30, doi 10.1016/j.jclepro.2015.04.096
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1151/2012 z dnia 21 listopada 2012 r. w sprawie systemów jakości produktów rolnych i środków spożywczych, Dz.U. L 143 z 14.12.2012.
Rozporządzenie Rady (WE) nr 834/2007 z dnia 28 czerwca 2007 roku w sprawie produkcji ekologicznej i znakowania produktów ekologicznych. Dz.U. L 189 z 20.07.2007.
RÓSZKIEWICZ M., 2011: Analiza klienta, Predictive Solution, Kraków.
STEENKAMP J-B.E.M., 1990: Conceptual Model of the Quality Perception Process, Journal of Business Research 21, 309-333.
STEFAN V., Van HERPEN E., TUDORAN A.A., LÄHTEENMÄKI L., 2013: Avoiding Food Waste by Romanian Consumers: The Importance of Planning and Shopping Routines, Food Quality and Preference 28 (1), 375-81, doi10.1016/j.foodqual.2012.11.001
Van LOO E.J., HOEFKENS C., VERBEKE W., 2017: Healthy, Sustainable and Plant-based Eating: Perceived (Mis)match and Involvement-based Consumer Segments as Targets for Future Policy, Food Policy 69, 46-57, http://doi.org/10.1016/j.foodpol.2017.03.001
VERBEKE W., PIENIAK Z., GUERRERO L., HERSLETH M., 2012: Consumers' Awareness and Attitudinal Determinants of European Union Quality Label Use on Traditional Foods, Bio-Based And Applied Economics 1 (2), 89-105.
WILCZYŃSKA A., 2015: Znajomość żywności gwarantowanej jakości i jej oznakowania wśród młodych konsumentów, Handel Wewnętrzny 2, 420-431.
ZABROCKI R., LIEDTKE I., 2010: Postawy i zachowania młodych konsumentów polskich i niemieckich na rynku żywności ekologicznej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 609, 203-213.
ŻAKOWSKA-BIEMANS S., 2011a: Bariery zakupu żywności ekologicznej w kontekście rozwoju rynku żywności ekologicznej, Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering 56, 216-220.
ŻAKOWSKA-BIEMANS S., 2011b: Polish Consumer Food Choices and Beliefs about Organic Food, British Food Journal 113 (1), 122-137, doi 10.1108/00070701111097385
ŻAKOWSKA-BIEMANS S., KUC K., 2009: Żywność tradycyjna i regionalna w opinii i zachowaniach polskich konsumentów, Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 3, 64, 105-114.
ŻAKOWSKA-BIEMANS S., TEKIEŃ A., 2017: Free Range, Organic? Polish Consumers Preferences Regarding Information on Farming System and Nutritional Enhancement of Eggs: A Discrete Choice Based Experiment, Sustainability 9 (11), 1999, doi 10.3390/su9111999
Downloads
- Jakub Kraciuk, Food security in the selected countries of Eastern Europe , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 121 (2018)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Krystyna Żelazna, Urszula Grzeszczak-Świetlikowska, Krystyna Gutkowska, Marzena Jeżewska-Zychowicz, Earl Morris, Teresa Pałaszewska-Reindl, Mary Winter, Household responses to macroeconomic changes in Poland , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 1 (1996)
- Anna Olewnik-Mikołajewska, Krystyna Gutkowska, Dominika Guzek, Dominika Głąbska, The influence of the enhanced nutritional value on the willingness to pay for products of animal origin , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 114 (2016)
- Anna Olewnik-Mikołajewska, Krystyna Gutkowska, Iwona Kowalczuk, Marta Sajdakowska, Sylwia Żakowska-Biemans, Consumer expectancies towards innovative animal-derived food products , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 116 (2016)
- Mary Winter, Krystyna Gutkowska, Polish workers 1984-1994 Stability and Changes during Transformation , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 33 (1998)
- Krystyna Gutkowska, Changes in housing conditions and their assessment - opinion of surveyed households in the lubelskie voivodeship , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 32 (1998)
- Krystyna Gutkowska, Agnieszka Batóg, Marta Sajdakowska, Selected aspects of beef consumption in the region with unfavourable macroeconomic indicators , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 118 (2017)
- Krystyna Gutkowska, Marta Sajdakowska, Ethnocentric Attitudes of Polish Consumers on Food Market , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 44 (2001)
- Katarzyna Cieszyńska, Krystyna Gutkowska, Jerzy Wierzbicki, Sylwia Żakowska-Biemans, Polish consumers’ expectations towards information on the packaging of beef , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 112 (2015)
- Krystyna Gutkowska, Problems of Educating Rural Societies on Ecology , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 31 (1997)
- Krystyna Gutkowska, Magdalena Wiśniorowska-Gieras, Specificity of Consumption Structure and its Level in Households of Single Parents , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 46 (2002)