Evaluation of nutritional information as an element influencing consumer behavior in gastronomy services

Main Article Content

Hanna Górska-Warsewicz
Iwona Kowalczuk
Dagmara Stangierska
Monika Świątkowska
Anna Zubrzycka


Keywords : nutritional information, frontline staff, consumer behavior
Abstract
The aim of this study was the evaluation of nutritional information provided by frontline staff as an element influencing consumer behavior in gastronomy services. The empirical research was conducted under the project “The consumer in the market of catering services”, number 507-30-102-M00094-99, realized in the Chair of Gastronomy and Hospitality Management in the Faculty of Human Nutrition and Consumer Sciences at the Warsaw University of Life Sciences – SGGW. Quantitative research on the sample of 403 persons using purposive sampling were conducted in June 2016. The criteria of age (18–35), living in large cities as well as the fact of eating out.

Article Details

How to Cite
Górska-Warsewicz, H., Kowalczuk, I., Stangierska, D., Świątkowska, M., & Zubrzycka, A. (2017). Evaluation of nutritional information as an element influencing consumer behavior in gastronomy services. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (117), 93–106. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2017.117.7
References

ANTONIDES G., Van RAAIJ W.F., 2003: Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa.

ENGEL J.F., BLACKWELL R.D., MINIARD P.W., 1993: Consuner Behavior, Dryden Press, Illinois.

FOXALL G.R., GOLDSMITH R.E., 1998: Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa 1998.

GAJEWSKI S., 1997: Zachowania się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

GÓRSKA-WARSEWICZ H., 2013: Konsument jako odbiorca działań marketingowych na rynku żywności i usług żywieniowych [w:] H. Górska-Warsewicz, K. Krajewski, M. Świątkowska (red.), Marketing żywności, Wolters Kluwer, Warszawa.

GRABOWSKA J., 2013: Analiza procesu obsługi klienta na przykładzie przedsiębiorstwa górniczego, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie 63.

GUTKOWSKA K., OZIMEK I., 2005: Wybrane aspekty zachowań konsumentów na rynku żywności - kryteria zróżnicowania, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

JACHNIS A., 2007: Psychologia konsumenta. Psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich, Oficyna Wydawnicza "Branta", Bydgoszcz - Warszawa.

KRAMARZ M., 2014: Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji. Pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa.

KRAMER J., 1997: Konsumpcja w gospodarce rynkowej, PWE, Warszawa.

MAZUREK-ŁOPACIŃSKA K., 2003: Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa.

PAYNE A., 1997: Marketing usług, PWE, Warszawa.

POHORILLE M., 1980: Mechanizmy i kierunki zmian w konsumpcji społeczeństwa polskiego, [w:] Systemy wartości a wzory konsumpcji społeczeństwa polskiego, Instytut Socjologii UW, Warszawa, 490.

RUDNICKI L., 2012: Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.

SZCZEPAŃSKI J., 1976: Wydajność pracy a konsumpcja, Nowe Drogi 11.

ŚWIATOWY G., 2006: Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.