Percepcja informacji żywieniowej jako elementu wpływającego na zachowania konsumentów w zakładach gastronomicznych

Main Article Content

Hanna Górska-Warsewicz
Iwona Kowalczuk
Dagmara Stangierska
Monika Świątkowska
Anna Zubrzycka


Słowa kluczowe : informacja żywieniowa, personel pierwszego kontaktu, zachowania konsumentów
Abstrakt
Celem opracowania była ocena percepcji informacji żywieniowej przekazywanej przez personel pierwszego kontaktu jako element wpływający na zachowania konsumentów w zakładach gastronomicznych. Badania przeprowadzono w ramach projektu naukowo-edukacyjnego „Konsument na rynku usług gastronomicznych”, nr 507-30-102-M00094-99, realizowanego w Zakładzie Zarządzania w Gastronomii i Hotelarstwie na Wydziale Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW. Badanie ilościowe na próbie 403 osób z wykorzystaniem doboru celowego przeprowadzono w czerwcu 2016 roku. Przyjęto kryteria wiek (od 18 do 35 lat), zamieszkiwanie w dużych miastach oraz fakt korzystania z usług lokali gastronomicznych.

Article Details

Jak cytować
Górska-Warsewicz, H., Kowalczuk, I., Stangierska, D., Świątkowska, M., & Zubrzycka, A. (2017). Percepcja informacji żywieniowej jako elementu wpływającego na zachowania konsumentów w zakładach gastronomicznych. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (117), 93–106. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2017.117.7
Bibliografia

ANTONIDES G., Van RAAIJ W.F., 2003: Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa.

ENGEL J.F., BLACKWELL R.D., MINIARD P.W., 1993: Consuner Behavior, Dryden Press, Illinois.

FOXALL G.R., GOLDSMITH R.E., 1998: Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa 1998.

GAJEWSKI S., 1997: Zachowania się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

GÓRSKA-WARSEWICZ H., 2013: Konsument jako odbiorca działań marketingowych na rynku żywności i usług żywieniowych [w:] H. Górska-Warsewicz, K. Krajewski, M. Świątkowska (red.), Marketing żywności, Wolters Kluwer, Warszawa.

GRABOWSKA J., 2013: Analiza procesu obsługi klienta na przykładzie przedsiębiorstwa górniczego, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie 63.

GUTKOWSKA K., OZIMEK I., 2005: Wybrane aspekty zachowań konsumentów na rynku żywności - kryteria zróżnicowania, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

JACHNIS A., 2007: Psychologia konsumenta. Psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich, Oficyna Wydawnicza "Branta", Bydgoszcz - Warszawa.

KRAMARZ M., 2014: Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji. Pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa.

KRAMER J., 1997: Konsumpcja w gospodarce rynkowej, PWE, Warszawa.

MAZUREK-ŁOPACIŃSKA K., 2003: Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa.

PAYNE A., 1997: Marketing usług, PWE, Warszawa.

POHORILLE M., 1980: Mechanizmy i kierunki zmian w konsumpcji społeczeństwa polskiego, [w:] Systemy wartości a wzory konsumpcji społeczeństwa polskiego, Instytut Socjologii UW, Warszawa, 490.

RUDNICKI L., 2012: Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.

SZCZEPAŃSKI J., 1976: Wydajność pracy a konsumpcja, Nowe Drogi 11.

ŚWIATOWY G., 2006: Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.