Main Article Content
W artykule przedstawiono główne instrumenty regulacji rynku owoców i warzyw w Unii Europejskiej (dotyczące wymagań jakościowych, regulacji cen, roli organizacji producentów na rynku). Scharakteryzowano strukturę organizacyjną rynku owoców i warzyw w Holandii. W pierwszej kolejności omówiono specyficzny system sprzedaży aukcyjnej w tym kraju, a następnie zilustrowano zmiany w liczbie aukcji w zależności od zmian wielkości ich obrotu. (tłumaczenie - LW)
Article Details
Atlas standardów jakościowych jabłek według norm OECD z komentarzem. 1996: Praca zbiorowa wykonana w ramach projektu PHARE P-9105-04-03, Centrum Naukowo-Wdrożeniowe SGGW, Warszawa.
BIELENIN S., KOZŁOWSKI M., 1986: Aukcyjny system sprzedaży produktów ogrodniczych w Holandii. Ogrodnictwo nr 6.
BIELENIN S., KOZŁOWSKI M., 1986: Organizacja aukcji warzyw i owoców. Ogrodnictwo nr 7.
CHMIELEWSKA W., NIEWIADOMSKI J., 1994: Organizacja rynku produktów ogrodniczych w Holandii. Sekcja analiz ekonomicznych polityki rolnej (SAEPR), materiały powielone, Warszawa.
Fruit and Vegetables. CAP Working Notes 1994, European Commission Directorate-General for Agriculture.
JABŁOŃSKA L., 1989: 100 lat istnienia aukcji warzyw i owoców w Holandii. Ogrodnictwo nr 1.
JABŁOŃSKA L., 1992: Czy wprowadzić holenderski model sprzedaży produktów ogrodniczych? Ogrodnictwo nr 1.
JABŁOŃSKA L., 1997: Zasady wspólnej organizacji rynku owoców i warzyw w Unii Europejskiej. Ogrodnictwo nr 2.
JURCEWICZ A., KOZŁOWSKA B., TOMKIEWICZ E., 1995: Polityka rolna wspólnoty europejskiej w świetle ustawodawstwa i orzecznictwa. Wydaw. SCHOLAR, Warszawa.
KUBIAK K., 1995: Analiza organizacji handlu ogrodniczego w wybranych kraj ach europejskich. Wydaw. COBRO, nr 4.
TRACY M., 1997: Polityka rolno-żywnościowa w gospodarce rolnej, wprowadzenie do teorii i praktyki. Wydaw. OLYMPUS, Warszawa.
Downloads
- Wojciech Pizło, Marketing relacji – koncepcja i kierunki rozwoju , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 69 (2008)
- Wojciech Pizło, Anna Mazurkiewicz-Pizło, Koncepcja otoczenia organizacji z uwzględnieniem wybranych aspektów międzynarodowych , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 71 (2008)
- Wojciech Pizło, Zastosowanie marketingu internetowego w "Indykpolu" , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 53 (2004)
- Wojciech Pizło, Marcin Lesicki, Marketing internetowy produktów żywnościowych w Polsce , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 100 (2012)
- Wojciech Pizło, Ewelina Dobrzyńska, Sytuacja ekonomiczna gospodarstw domowych emerytów na obszarach wiejskich w Polsce , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 115 (2016)
- Anna Mazurkiewicz-Pizło, Wojciech Pizło, Inspiracje teoretyczne konkurencyjności według Thünena, Marshalla, Portera , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 93 (2011)
- Wojciech Pizło, Marketing internetowy w British American Tobacco Polska , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 58 (2006)
- Wojciech Pizło, Strategia, struktura oraz działania marketingowe firmy Hoop S.A. , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 55 (2005)
- Wojciech Pizło, Zarządzanie marketingowe w spółdzielczości , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 1 (1995)
- Wojciech Pizło, Przemiany w handlu świeżymi owocami i warzywami w Unii Europejskiej i Polsce , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 39 (2000)