Polish consumers’ interest in exotic and little-known fruits

Main Article Content

Dawid Olewnicki
Lidia Gunerka
Wioleta Sobczak


Keywords : apples, south fruits, exotic fruits, consumption
Abstract
The aim of this study was to evaluate acquisition and awareness among consumers with regard to little popular and exotic fruits. Data for the analysis were obtained through a survey conducted among 185 respondents in 2014 in Warsaw. The study showed that despite the fact that a significant part provided in the questionnaire species of fruit for Polish consumers well known, but a few are purchased by them. Research indicates that the main reasons for this include low availability of many species and their high prices.

Article Details

How to Cite
Olewnicki, D., Gunerka, L., & Sobczak, W. (2016). Polish consumers’ interest in exotic and little-known fruits. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (114), 131–142. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2016.114.26
References

ADAMCZYK G., 2002: Wybrane aspekty zachowań konsumpcyjnych i wzorców spożycia żywności w polskich gospodarstwach domowych w latach dziewięćdziesiątych. Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu CCCXLIII 1:31-41.

COCK J., 2005: The CIAT Tropical Fruits Program. Tropical Horticulture - Texas A&M University.

Fresh Market 2013: http://www.freshmarket.pl/owoce_i_warzywa/owoce/owoce_cytrusowe/wysoka_podaz_pomelo_na_rynku,p1356112569

GUTKOWSKA K., MURAWSKA A., 2013: Poziom życia ludności a wielkość i struktura spożycia żywności w aspekcie regionalnym. Handel Wewnętrzny 2013; 4 (345): 47-60.

IERiGŻ-PIB - Analizy Rynkowe - Rynek owoców z lat 2001-2015.

JĄDER K., 2014: Zmiany w konsumpcji owoców i ich przetworów w Polsce w latach 1998- -2012. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu tom 101, zeszyt 3:98-106.

KARCZEWSKA M., 2010: Determinanty zachowań konsumenckich na rynku. Sympozja i konferencje KKMU, 5, s. 475-484.

KAZIMIERCZAK R., ŚWIETLIKOWSKA K., 2006: The importance of origin from the organic production as a factor Influencing purchase and consumption of fruits and vegetables in the urban and rural households. Jurnal of Research in Agricultural Engineering 51 (2): 74-81.

KLEPACKI B., 2008: Przesłanki zmiany roli rolnictwa w gospodarce narodowej. Materiały promocyjne SGGW, Warszawa.

KWASEK M., 2000: Współzależność między spożyciem żywności a poziomem dochodów w świetle współczynników dochodowej elastyczności spożycia (popytu). Mat. Konf. "Konsument żywności i jego zachowania rynkowe", Warszawa: 155-159.

MAKOSZ E., 2015: Przyszłość polskich jabłek. Biuletyn Informacyjn Agencji Rynku Rolnego, 3:10-15.

NPB 2014: Sytuacja gospodarcza w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Wyd. Instytut Ekonomiczny NBP, Warszawa.

OLEWNICKI D., 2009: Wpływ dochodu na spożycie owoców i wydatki na owoce w Polsce w latach 1998-2008. Monografia - Handel owocami w Polsce i Austrii teraz i w przyszłości, Lublin, 77-83.

OLEWNICKI D., 2010. Spożycie krajowych gatunków owoców wobec konkurencji ze strony importu owoców południowych. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu tom 12, zeszyt 4: 235-239.

OLEWNICKI D., 2011: Przemiany w gospodarce ogrodniczej w Polsce w latach 1965-2008 oraz perspektywy jej rozwoju. Praca doktorska, SGGW w Warszawie.

MAKOSZ E., 2011. Wielkość zbiorów i opłacalność produkcji jabłek, gruszek, wiśni i czereśni. Mat. XXXI Międzynarodowe Seminarium Sadownicze "Prognoza wielkości zbiorów, potrzeby i opłacalność produkcji owoców w kraju w najbliższych latach", Limanowa, 37-49.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles