The effi ciency of social advertisement in the effect on the axio-normative system
Main Article Content
Abstract
The ongoing changes in modern societies and constant build-up of information have caused that compared to colourful and screaming commercial advertisements present everywhere you can see social advertisements and campaigns appearing more and more frequently. Social advertisement focuses on the most important problems in society and there are a lot of difficulties between good understanding and appropriate reactions on this kind of advertisements. Because of this fact, we can say that social advertisement is trying to override barriers of public debate on difficult, shy and taboo themes such as illnesses, addictions or social help. But social advertisement’s biggest challenge is to provoke attitudes and behaviours socially desired. Social advertisement efficiency surveys shows that there aren’t many social advertisements that cause a change or provoke attitudes and behaviours socially desired
Article Details
How to Cite
Dmitruk, J., & Krzyżanowska, K. (2008). The effi ciency of social advertisement in the effect on the axio-normative system. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (69), 99–107. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2008.69.95
References
ALTKORN J., KRAMER T. (red.), Leksykon marketingu, PWE, Warszawa 1998.
Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
GIDDENS A., Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
KOTLER P., Marketing od A do Z, PWE, Warszawa 2004.
MAISON D., WASILEWSKI P., Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Wydawnictwo Agencja Wasilewski, Kraków 2002.
NAWOJCZYK M., Przewodnik po statystyce dla socjologów, Wydawnictwo SPSS Polska, Kraków 2002.
RYDZAK W, TRĘBECKI J., Sprzedawcy upiorów, Magazyn "Piar.pl", Nr 4(10).
SZTOMPKA P., Socjologia, Wydawnictwo Znak, Kraków 2002.
Statistics
Downloads
Download data is not yet available.
Recommend Articles
Most read articles by the same author(s)
- Joanna Dmitruk, axonomic Measure of Investment Attractiveness on the Example of Listed Companies , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 99 (2012)
- Krystyna Krzyżanowska, Role of lnformation in the Development of Collective Entrepreneurship , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 39 (2000)
- Krystyna Krzyżanowska, Factors stimulating and limiting the online purchase of services provided by tourist agencies , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 123 (2018)
- Krystyna Krzyżanowska, Małgorzata Sikora, Marketing Research in Poland and its Social Perception , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 74 (2009)
- Krystyna Krzyżanowska, The Manager's Communicational Competence as a Factor of an Effective Management of a Company , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 52 (2004)
- Krystyna Krzyżanowska, An Assessment of Correctness of Using Good Agriculture Practice in Agroturism Farms , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 58 (2006)
- Krystyna Krzyżanowska, Marzena Trajer, Financing groups of agricultural producers under rural development programme , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 106 (2014)
- Izabella Sikorska-Wolak, Krystyna Krzyżanowska, Chosen Psychological and Sociological Aspects of Rural Entrepreneurship , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 46 (2002)
- Krystyna Krzyżanowska, Socio-economic Circumstances of Non-agricultural Activities Undertaken by Farmers in Hilly Region , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 31 (1997)
- Krystyna Krzyżanowska, Rural Tourism as a Tool of Reviving Rural Areas , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 41 (2000)