Main Article Content
Article Details
KARCZ K., KĘDZIOR Z.: Postawy konsumentów wobec produktów krajowych i zagranicznych (Poziom etnocentryzmu i wpływ efektu kraju pochodzenia). CBIE AE, Katowice 1999.
KARCZ K.: Etnocentryzm polskich konsumentów - bariera czy szansa w procesie integracji gospodarczej? [w:] K. Gutkowska, I. Ozimek (red.): Polskie gospodarstwa domowe w perspektywie integracji z Unią Europejską, Warszawa, 14-15 października 1999, Ogólnopolska Konferencja Naukowa. Wydawnictwo SGGW, Warszawa 1999, s. 110.
MARCOUX J., FILIATRAULT P., CHERON E.: The attitudes underlying preferences of young urban educated Polish consumers towards products made in western countries. Journal of International Consumer Marketing, 1997, vol. 9 no. 4, s. 5.
MYERS M.B.: Ethnocentrism: A literature overview and directions for future research. Academy of Marketing Science Conference, 1995, s. 202.
RYTTEL A.: Rola efektu kraju pochodzenia w strategii marketingowej. Marketing i Rynek, 1999, 7, s. 15.
SHIMP T., SHARMA S.: Consumers Ethnocentrism: Construction and Validation of the CETSCALE. Journal of Marketing Research, 1987, August, no 24.
SZROMNIK A.: Etnocentryzm konsumencki - istota i uwarunkowania rozwoju. Marketing i Rynek, 1998, 11, s. 9.
WORSCHEL S., Cooper J.: Understanding Social Psychology, Homewood, II, The Dorsey Press, 1979.
ZEIRA Y.: Ethnocentrism in Host Country Organizations, Business Horizons, 1979, 3, s. 66.
Downloads
- Sylwia Żakowska-Biemans, Krystyna Gutkowska, Credence attributes as a factor infl uencing consumer food purchasing decision , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 121 (2018)
- Anna Olewnik-Mikołajewska, Krystyna Gutkowska, Iwona Kowalczuk, Marta Sajdakowska, Sylwia Żakowska-Biemans, Consumer expectancies towards innovative animal-derived food products , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 116 (2016)
- Anna Olewnik-Mikołajewska, Krystyna Gutkowska, Dominika Guzek, Dominika Głąbska, The influence of the enhanced nutritional value on the willingness to pay for products of animal origin , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 114 (2016)
- Krystyna Żelazna, Urszula Grzeszczak-Świetlikowska, Krystyna Gutkowska, Marzena Jeżewska-Zychowicz, Earl Morris, Teresa Pałaszewska-Reindl, Mary Winter, Household responses to macroeconomic changes in Poland , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 1 (1996)
- Mary Winter, Krystyna Gutkowska, Polish workers 1984-1994 Stability and Changes during Transformation , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 33 (1998)
- Krystyna Gutkowska, Changes in housing conditions and their assessment - opinion of surveyed households in the lubelskie voivodeship , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 32 (1998)
- Krystyna Gutkowska, Agnieszka Batóg, Marta Sajdakowska, Selected aspects of beef consumption in the region with unfavourable macroeconomic indicators , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 118 (2017)
- Katarzyna Cieszyńska, Krystyna Gutkowska, Jerzy Wierzbicki, Sylwia Żakowska-Biemans, Polish consumers’ expectations towards information on the packaging of beef , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 112 (2015)
- Krystyna Gutkowska, Problems of Educating Rural Societies on Ecology , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 31 (1997)
- Krystyna Gutkowska, Magdalena Wiśniorowska-Gieras, Specificity of Consumption Structure and its Level in Households of Single Parents , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 46 (2002)