GASTRONOMIC OFFER OF WARSAW HOTELS IN THEIR GUESTS OPINION

Main Article Content

Ewa Świstak
Monika Świątkowska


Keywords : hotel, gastronomic offer, service quality evaluation
Abstract
The aim of the study was to evaluate the gastronomy services of Warsaw hotels for services offer and personnel. The results of the survey showed an increasing overall rating of catering services as the hotel standard grew. The proper determination of the catering services quality, independent of the standard of the hotel, has proved to be the right service for the consumer. The organoleptic qualities of the dishes, the way they were served, and the price were most important factors determining services offer. Employees’ involvement, customer attitude and communicativeness were the most important factors determining customer service. Customers of hotels offering higher-standard gastronomy were expecting more personalized service, tailored to their needs.

Article Details

How to Cite
Świstak, E., & Świątkowska, M. (2017). GASTRONOMIC OFFER OF WARSAW HOTELS IN THEIR GUESTS OPINION. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (120), 147–157. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2017.120.45
References

CIEŚLIK E., CIEŚLIK J., WASILEWSKI P., TURCZA K., SIEMBIDA A., 2014: Ocena jakości usług gastronomicznych jako czynnik zwiększający zaufanie konsumentów, Journal of Agribusiness and Rural Development 3 (33), 15-24.

CIEŚLIK E., OSTROWSKA D., BODZIOCH A., 2011: Jakość usług gastronomicznych jako czynnik podnoszenia konkurencyjności w hotelarstwie, Turystyka i Rekreacja, 7, 105-108.

DROGOŃ W., GRANECKA-WRZOSEK B., 2013: Podstawy hotelarstwa i usługi dodatkowe. Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa, wyd. III, WSiP, Warszawa.

GRANECKA-WRZOSEK B., 2013: Usługi żywieniowe w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa, WSiP, Warszawa.

KNOWLES T., 2001: Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, PWE, Warszawa.

MAŃKOWSKI T., 2008: Obsługa gości w gastronomii, [w:] A. Panasiuk, D. Szostak (red), Hotelarstwo. Usługi - Eksploatacja - Zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 325-326.

MITURA E., KONIUSZEWSKA E., 2008: Hotelarstwo - organizacja i technika pracy, wyd. II, Difin, Warszawa.

MUCHA-SZAJEK E., 2001a: Gastronomia hotelarska, Poradnik Restauratora 9, 16.

MUCHA-SZAJEK E., 2001b: Obsługa gastronomiczna w obiekcie hotelowym, Poradnik Restauratora 7, 44.

NADULSKI R., 2011: Jakość usług gastronomicznych w wybranych hotelach w Lublinie, [w:] D. Kołożyn-Krajewska, Z.J. Dolatowski (red.), Jakość usług turystycznych i żywieniowych, Wydawnictwo WSZHiT, Częstochowa, 153-161.

Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 16 listopada 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, Dz.U. 2011, nr 259, poz. 1553.

SALA J., 2011: Marketing w gastronomii, wyd. II zmien., PWE, Warszawa.

ŚWIĄTKOWSKA M., 2009: Usługi hotelarskie, [w:] H. Górska-Warsewicz, E. Świstak (red.), Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 97-98.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles
Most read articles by the same author(s)