Oferta gastronomiczna hoteli warszawskich w ocenie ich gości

Main Article Content

Ewa Świstak
Monika Świątkowska


Słowa kluczowe : hotel, oferta gastronomiczna, ocena jakości usług
Abstrakt
Celem pracy była ocena usług warszawskich hoteli w zakresie oferty usług gastronomicznych oraz czynników związanych z obsługą konsumenta. Wyniki badań wykazały wzrost poziomu świadczonych usług gastronomicznych wraz z podwyższeniem standardu obiektu. Głównym determinantem jakości tych usług, niezależnym od standardu hotelu, okazała się właściwa obsługa konsumenta. W zakresie oferty największe znaczenie miały walory organoleptyczne potraw, sposób ich podania oraz cena. Największe znaczenie w sferze czynników związanych z obsługą miały zaangażowanie personelu, jego stosunek do klienta oraz komunikatywność. Klienci lokali gastronomicznych obiektów o wyższym standardzie oczekiwali usługi bardziej zindywidualizowanej, dostosowanej do ich potrzeb.

Article Details

Jak cytować
Świstak, E., & Świątkowska, M. (2017). Oferta gastronomiczna hoteli warszawskich w ocenie ich gości. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (120), 147–157. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2017.120.45
Bibliografia

CIEŚLIK E., CIEŚLIK J., WASILEWSKI P., TURCZA K., SIEMBIDA A., 2014: Ocena jakości usług gastronomicznych jako czynnik zwiększający zaufanie konsumentów, Journal of Agribusiness and Rural Development 3 (33), 15-24.

CIEŚLIK E., OSTROWSKA D., BODZIOCH A., 2011: Jakość usług gastronomicznych jako czynnik podnoszenia konkurencyjności w hotelarstwie, Turystyka i Rekreacja, 7, 105-108.

DROGOŃ W., GRANECKA-WRZOSEK B., 2013: Podstawy hotelarstwa i usługi dodatkowe. Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa, wyd. III, WSiP, Warszawa.

GRANECKA-WRZOSEK B., 2013: Usługi żywieniowe w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa, WSiP, Warszawa.

KNOWLES T., 2001: Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, PWE, Warszawa.

MAŃKOWSKI T., 2008: Obsługa gości w gastronomii, [w:] A. Panasiuk, D. Szostak (red), Hotelarstwo. Usługi - Eksploatacja - Zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 325-326.

MITURA E., KONIUSZEWSKA E., 2008: Hotelarstwo - organizacja i technika pracy, wyd. II, Difin, Warszawa.

MUCHA-SZAJEK E., 2001a: Gastronomia hotelarska, Poradnik Restauratora 9, 16.

MUCHA-SZAJEK E., 2001b: Obsługa gastronomiczna w obiekcie hotelowym, Poradnik Restauratora 7, 44.

NADULSKI R., 2011: Jakość usług gastronomicznych w wybranych hotelach w Lublinie, [w:] D. Kołożyn-Krajewska, Z.J. Dolatowski (red.), Jakość usług turystycznych i żywieniowych, Wydawnictwo WSZHiT, Częstochowa, 153-161.

Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 16 listopada 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, Dz.U. 2011, nr 259, poz. 1553.

SALA J., 2011: Marketing w gastronomii, wyd. II zmien., PWE, Warszawa.

ŚWIĄTKOWSKA M., 2009: Usługi hotelarskie, [w:] H. Górska-Warsewicz, E. Świstak (red.), Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 97-98.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora