Main Article Content
Article Details
BARREIRO-HURLÉ J., GRACIA A., DE-MAGISTRIS T., 2009: Market implications of new regulations: impact of health and nutrition information on consumer choice. Span J. Agric. Res. 7(2), 257-268.
BERNUÉS A., OLAIZOLA A., CORCORAN K., 2003: Labelling information demanded by European consumers and relationships with purchasing motives, quality and safety of meat. Meat Science, 65(3), 1095-1106, http://doi.org/10.1016/S0309-1740(02)00327-3.
MCAFEE A.J., MCSORLEY E.M., CUSKELLY G.J., MOSS B.W., WALLACE J.M.W., BONHAM M.P., FEARON A.M., 2010: Red meat consumption: an overview of the risks and benefits. Meat Sci. 84(1), 1-13.
GRUNERT K.G., 1997: What's in a steak? A cross-cultural study on the quality perception of beef. Food Quality and Preference 8(3), 157-174.
GRUNERT K.G., 2006: Future trends and consumer lifestyles with regard to meat consumption. Meat Science 74(1), 149-160.
GRUNERT K.G., BREDAHL L., BRUNSŘ K., 2004: Consumer perception of meat quality and implications for product development in the meat sector - a review. Meat Science 66(2), 259-272.
HENCHION M., MCCARTHY M., RESCONI,V. C., & TROY, D., 2014: Meat consumption: Trends and quality matters. Meat Science, 98(3), 561-568. http://doi.org/10.1016/j.meatsci.2014.06.007.
LATVALA T., KOLA, J., 2003: Impact of Information on the Demand for Credence Characteristics. International Food and Agribusiness Management Review 5, 2 (2002).
MCAFEE, A.J., MCSORLEY, E.M., CUSKELLY, G.J., MOSS, B.W., WALLACE, J.M.W., BONHAM, M.P., FEARON, A.M., 2010: Red meat consumption: an overview of the risks and benefits. Meat Sci. 84(1), 1-13.
MAISON D.I, NOGA-BOGOMILSKI A., 2007: Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 153-178.
NIKODEMSKA-WOŁOWIK A.M.,1999: Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa.
POLKINGHORNE R., THOMPSON J.M., WATSON R., GEE A., PORTER M., 2008: Evolution of the Meat Standards Australia (MSA) beef grading system. Animal Production Science 48(11), 1351-1359.
RIPOLL G., ALBERTÍ P., CASASÚS I., BLANCO M., 2013: Instrumental meat quality of veal calves reared under three management systems and color evolution of meat stored in three packaging systems. Meat Science 2(93), 336-34.
SAKOWSKA A., KONARSKA M., GUZEK D., GŁĄBSKA D., WIERZBICKA A., 2014: Charakterystyka wybranych systemów pakowania mięsa w odniesieniu do preferencji konsumentów i aspektów ekonomicznych. Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego 14(2), 203-213.
VERBEKE W., FREWER L. J., SCHOLDERER J., DE BRABANDER H.F, 2007: Why consumers behave as they do with respect to food safety and risk information. Analytica Chimica Acta 586(1), 2-7.
VERBEKE W., WARD R.W, 2006: Consumer interest in information cues denoting quality, traceability and origin: An application of ordered probit models to beef labels. Food Quality and Preference, 17(6), 453-467, http://doi.org/10.1016/j.foodqual.2005.05.010.
WALKOWIAK M., 2007: Zachowania konsumentów na rynku mięsa i przetworów mięsnych oraz wynikające z nich rekomendacje dla producentów i handlowców. Praca doktorska, Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW, Warszawa 2007.
WOJNAR J., KASPRZYK B., 2014: Tendencje i prognozy w spożyciu mięsa w Polsce w latach 1989-2016. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, tom XVI, Zeszyt 4, 335-340.
ZAWADZKA D., 2015: Rynek mięsa - stan i perspektywy. Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa.
Rozporządzenie parlamentu europejskiego i rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, zmiany rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 i (WE) nr 1925/2006 oraz uchylenia dyrektywy Komisji 87/250/EWG, dyrektywy Rady 90/496/EWG, dyrektywy Komisji 1999/10/WE, dyrektywy 2000/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, dyrektyw Komisji 2002/67/WE i 2008/5/WE oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 608/2004 (Dz.U.UE.L.2011.304.18).
Downloads
- Agnieszka Siedlecka, A product offer as an element of the marketing-mix in agricultural households situated in high nature value areas of Lubelskie region , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 111 (2015)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Sylwia Żakowska-Biemans, Krystyna Gutkowska, Credence attributes as a factor infl uencing consumer food purchasing decision , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 121 (2018)
- Krystyna Żelazna, Urszula Grzeszczak-Świetlikowska, Krystyna Gutkowska, Marzena Jeżewska-Zychowicz, Earl Morris, Teresa Pałaszewska-Reindl, Mary Winter, Household responses to macroeconomic changes in Poland , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 1 (1996)
- Anna Olewnik-Mikołajewska, Krystyna Gutkowska, Iwona Kowalczuk, Marta Sajdakowska, Sylwia Żakowska-Biemans, Consumer expectancies towards innovative animal-derived food products , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 116 (2016)
- Anna Olewnik-Mikołajewska, Krystyna Gutkowska, Dominika Guzek, Dominika Głąbska, The influence of the enhanced nutritional value on the willingness to pay for products of animal origin , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 114 (2016)
- Mary Winter, Krystyna Gutkowska, Polish workers 1984-1994 Stability and Changes during Transformation , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 33 (1998)
- Krystyna Gutkowska, Changes in housing conditions and their assessment - opinion of surveyed households in the lubelskie voivodeship , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 32 (1998)
- Krystyna Gutkowska, Agnieszka Batóg, Marta Sajdakowska, Selected aspects of beef consumption in the region with unfavourable macroeconomic indicators , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 118 (2017)
- Krystyna Gutkowska, Marta Sajdakowska, Ethnocentric Attitudes of Polish Consumers on Food Market , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 44 (2001)
- Krystyna Gutkowska, Problems of Educating Rural Societies on Ecology , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 31 (1997)
- Krystyna Gutkowska, Magdalena Wiśniorowska-Gieras, Specificity of Consumption Structure and its Level in Households of Single Parents , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 46 (2002)